среда, 09.02.2022, 19:00 -> 19:15
Извор: РТС
Да ли пандемија рађа више вуковаца или понављача
Милан Пашић из Министарства просвете рекао је за РТС да пандемија није утицала на ниво квалитета образовања за протекле две године. Радићемо и национална тестирања за поједине разреде, указао је он.
Страна истраживања су показала да више од половине ђака завршних разреда верује да је онлајн настава негативно утицала на њихову психу.
Већина наставника сматра да су маске утицале на квалитет учења. Како је код нас?
Милан Пашић из Министарства просвете рекао је, гостујући у Београдској хроници, да је сагледана целокупна ситуација. При Министарству постоје два завода: Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања и Завод за унапређивање образовања и васпитања.
"На иницијативу Министарства, прошле године су колеге из Завода за вредновање квалитета образовања урадиле слично истраживање, укључили су, поред ученика, наставника и родитеље и директоре школа, узорак је био око 28.000 испитаника, закључци су нам достављени, урађени су за основне школе и за гимназије", рекао је Пешић.
Колеге из Завода за унапређивање образовања и васпитања урадиле су са наставницима истраживања о реализацији наставе на даљину, и кобинованог модела, у чему је учествовало више од 52.000 наставника.
Према његовим речима, тако је у целом свету, не само у Хрватској. "Сагледали смо ситуацију, донели смо стратегију образовања, свакако да има утицаја, најважнији је мотивациони фактор код деце, недовољна физичка активност, мотивација за додатним радом – то су закључци", каже он.
"Што се тиче наставника, био је на почетку, када смо кренули у марту 2020, образовни портал РТС планета, часови на јавном сервису, следеће године је била платформа, па је кренуло по кобинованом моделу, ове године је велики проценат непосредне наставе, у основним школама то је 91 посто непосредне наставе. Закључно са петком, осам посто по комбинованом моделу, то је изузетан проценат и у том контексту нема много простора да се каже је изгубљена цела година, као што неки потенцирају", каже Пашић.
Да ли су наставници препуштени сами себи
Пашић указује да је наставник аутономан, професионалац који конципира свој годишњи план, оперативни месечни план.
Правилником о посебном програму је дефинисана ситуација када је ванредно стање, ратно стање – могуће је одступање 20 одсто од прописаног стања и сваки наставник то зна, а ако не зна, постоје стручни саветници који дају смернице.
Направили смо правилник о посебном програму за сваки предмет, наставници су то могли да примене, каже он.
Велики број вуковаца и одликаша на крају пандемијске године
Каже да то није велики број, рађена је паралела са Хрватском и још неким земљама западне Европе, било је повећање 2020. године – 43,1 одсто одличних ученика осмог разреда, прошле године 41,5 одсто.
Исти је проценат вуковаца, није се повећавао, додаје Пашић. Прошле године је забележен напредак ученика, питања су била основног, средњег и напредног нивоа.
Пандемија није утицала на ниво квалитета образовања за протекле две године, сложио се Пашић.
"За сада је тако, радићемо и национална тестирања за поједине разреде, пандемија је у току, али се надамо да ће се ускоро завршити", закључио је Пашић.
Коментари