Странке појачале активности на друштвеним мрежама

Политичке странке традиционално у кампањи рачунају пре свега на директно обраћање грађанима, али су, у последње време, свесне значаја интернета, односно ризика игнорисања друштвених мрежа, оцењују стручњаци.

Агенција за праћење и анализу медија Клипинг објавила је недавно да Српска напредна странка има највише пратилаца на својој званичној Фејсбук страници и то 106.857, док најмање пратилаца има Демократска странка Србије - 1.076.

Из Киплинга наводе да су политичке странке, упоредо са кампањом у класичним медијима и на терену, појачале своје активности на друштвеним мрежама.

Интернет консултанткиња Драгана Ђермановић у разговору за Танјуг каже да изборна кампања још није ни почела у формалном смислу, што, како наводи, и није лош тренд, јер је сасвим довољно, за неке државе и превише, да изборна кампања траје не дуже од 30 дана.

Ђермановићева истиче да још није видела организован и координисан предизборни наступ странака ни "на терену", ни у медијима, нити на друштвеним мрежама.

Оцењује да су политичке странке коначно постале свесне значаја, а пре свега ризика игнорисања интернета, јер су, како је рекла, у претходном периоду схватиле колико оно што се догађаја на интернету може да им нашкоди и да им донесе проблема.

"Видимо и сада различите покушаје омаловажавања и дискредитације политичких опонената", рекла је Ђермановићева и указала да интернет треба видети као место за дијалог, комуникацију и расправу са људима, који и слично и различито мисле од вас".

У Српској напредној странци рекли су Танјугу да се све њихове активности заснивају на комуникацији са грађанима Србије, али и истичу да, генерално, нису оптерећени изборном кампањом, јер су "вредно радили 22 месеца и циљ им је да заврше започете реформе како би народ имао европски животни стандард".

Наводе да, као што су у свакодневном директном контакту са грађанима, тако и активности на интернету користе искључиво по принципу двосмерне комуникације и додају да су поносни на то што је много младих и креативних људи препознало да СНС чини све да направи од Србије модерну државу и који, "користећи друштвене мреже, информишу грађане о свим резултатима рада СНС-а".

"За разлику од осталих политичких партија, које се у изборним кампањама користе искључиво лажним обећањима и пуком рекламом, ми настављамо да радимо и желимо да остваримо што бољи контакт са грађанима и преко друштвених мрежа", рекли су у СНС-у.

Председница извршног одбора СПС-а Дијана Вукомановић рекла је Танјугу да њена странка посвећује адекватну пажњу друштвеним мрежама, јер, како је истакла, оне заиста јесу моћне у 21. веку, али им је веома важан и живи сусрет са људима, јер, како је навела, амерички аналитичари кажу - "имаћеш онолико гласова са колико се руку рукујеш".

Нагласила је да је СПС још пре два месеца лансирао "андроид" партијску апликацију, у чему је, сматра, претеча у Србији и додала да, за разлику од неких других странака, СПС нема тим "ботова", јер сматра да је то јако провидно и контрапродуктивно.

"То је заиста истинито, 'ботови' напросто вређају интелигенцију људи који читају коментаре на разним порталима", рекла је Вукомановић и нагласила да СПС има централизован систем информисања на нивоу целе Србије и на нивоу покрајине.

Вукомановић каже и да су функционери СПС-а такође активни и на Фејсбуку и Твитеру, али: "Ми се традиционално базирамо на теренску кампању".

Из Либерално демократске партије рекли су Танјугу да ће се у кампањи, поред традиционалних метода, као што су путовања по Србији и организовање трибина, учествовање у емисијама и теренски рад, фокусирати и на промоцију политике на друштвеним мрежама и другим средствима савременог информисања грађана.

Важан нам је лични приступ у комуникацији са грађанима па се фокусирамо на персонализовану кампању преко друштвених мрежа, наводе у ЛДП-у.

Изборна кампања се захуктава, "рат плакатима" још није почео, а градски менаџер Горан Весић подсетио је учеснике у изборној кампањи да је плакате могуће лепити само на одређеним местима, уколико се плакатира изван за то одређених места, тада се наплаћује казна.

"Казне су потпуно различите, крећу се у распону од 2.500 динара до 500.000 динара, зависи како по којој одлуци. У сваком случају, градске и општинске инспекције контролишу то плакатирање", рекао је Весић Танјугу.

Додао је да ниједна одлука не може да реши да проблема плакатирања не буде и у том смислу сматра да је веома важно да политичке странке направе договор о томе где би плакатирале и да на тај начин да сви допринесу да град буде уреднији и лепши.

понедељак, 29. јул 2024.
28° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару