Упутство РЕМ-а за емитовање предизборног прогрaма

Регулаторно тело за електронске медије (РЕМ) објавило је на сајту Правилник о обавезама пружалаца медијских услуга током предизборне кампање, којим се ближе уређује испуњавање обавеза пружалаца медијских услуга приликом емитовања предизборног програма.

Савет РЕМ усвојио је тај правилник 16. јуна 2015. године и њиме се уређује и начин емитовања предизборног програма, забрана прикривеног или посредног препоручивања изборних листа или кандидата, информисање јавности о предизборним активностима подносилаца изборних листа или кандидата, информисање јавности о току и резултатима избора, представљањем изборних листа и кандидата и политичким оглашавањем током предизборне кампање.

Предизборни програм мора бити одвојен звуком и сликом, најавна и одјавна шпица од остатка програма.

У оквиру аудио-визуелне медијске услуге предизборни програм током целог трајања мора бити јасно означен текстуалним обавештењем, изузев ако је реч о политичком оглашавању.

Предизборни програм се не сме емитовати у току и најмање 10 минута пре или након емитовања дечје емисије, односно емисије намењене малолетницима.

Предизборни програм не сме се емитовати 48 часова пре дана одржавања избора и на дан одржавања избора до затварања бирачких места.

Забрана се не односи на могућност пружаоца медијске услуге да у том периоду извештава јавност о непосредном току изборног поступка, објављивање података о излазности, преношење атмосфере са одређених бирачких места или преношење тока седнице електорске скупштине.

Забрањено је прикривено емитовати предизборни програм у виду информативног или друге врсте програма.

Забрањено је током предизборне кампање емитовати игране, документарне, забавне или друге сличне програмске садржаје у којима се појављује функционер или истакнути представник подносиоца изборне листе или кандидат.

Функционер или истакнути представник подносиоца изборне листе или кандидат не сме се током предизборне кампање појавити у програму пружаоца медијске услуге као водитељ, спикер, репортер или у другом сличном својству, без обзира на природу програмског садржаја.

Пружалац медијске услуге је дужан да приликом информисања о предизборним активностима подносилаца изборних листа и кандидата обезбеди њихову заступљеност у програму без дискриминације.

Информисање мора бити истинито, објективно, потпуно и благовремено, наводи се у правилнику.

Јавна медијска установа Радио-телевизија Србије и Јавна медијска установа Радио-телевизија Војводине дужне су да у свом програму равномерно и без дискриминације, под истим програмским и техничким условима, представе све изборне листе и кандидате, придржавајући се споразума који су закључиле у складу са чланом 51. Закона о избору народних посланика.

Ако комерцијални пружалац медијске услуге или пружалац медијске услуге цивилног сектора представља изборне листе или кандидате, дужан је да то чини у складу са споразумом који је закључио у складу са чланом 51. Закона о избору народних посланика.

Пружалац медијске услуге дужан је да емитује политичке огласне поруке свих заинтересованих подносилаца изборних листа и кандидата под једнаким програмским, техничким и финансијским условима, наводи се у правилнику.

уторак, 30. јул 2024.
29° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару