уторак, 03.04.2012, 19:48 -> 20:14
štampajУ кампањама најмање праве политике
Странке много тога обећавају пред предстојеће изборе, али се нико не бави политичким темама као што су Косово, ЕУ, скуп државни апарат, сложили се саговорници "Ока".
Тема емисије "Око" била је анализа досадашње предизборне кампање у Србији. На питања о обећањима, бирачима, коалицијама и евентуалним председничким изборима одговарали су Милан Ћулибрк, новинар, и политички аналитичари, Ђорђе Вукадиновић и Славиша Орловић.
Гости емисије су се сложили да су све странке веома млако започеле кампање ишчекујући расписивање председничких избора.
Славиша Орловић је оценио да је кампања почела тако што су сви политичари под "маскама". Вукадиновић сматра су странке веома неубедљиве и да чекају председничке изборе како би дале "гас" у кампањи, а Ћулибрк каже да су кампање крајње чудне и неозбиљне: "Ако би ова кампања потрајала, ми не бисмо више имали ни један проблем", иронично је приметио анализирајући силна обећања политичара.
"Што више слушам предизборна обећања, све се лошије осећам. Политичари нису ни мало убедљиви. Нико не говори како ћемо смањити трошкове, сви причају само о разним повећањима, а нико не говори како ће до њих доћи. Одакле ће и коме узети, да би некоме другоме дали", каже Ћулибрк.
Орловић је подсетио да је атмосфера у којој су расписани избори, добијање статуса кандидата ЕУ и преговри са Косовом, многима избили предизборне аргументе: "ЛДП и СНС те аргументе више не могу да користе, а владајуће странке такође не могу да се ослоне на њих, јер су схватили да је највећи непријатељ Србије лош стандард. Можда чак већи непрјатељ и од опозиције".
Ђорђе Вукадиновић и Славиша Орловић су се сложили око тога да многе коалиције изгледају чудно, с тим што Вукадиновић не сматра да су коалиције баш толико неприродне. По њему, СПО и ЛДП имају јаку прозападну орјентацију, која их веже у Преокрет. Орловић сматра да је једини заједнички именитељ свим коалицијама или власт или прелазак цензуса.
"У овој кампањи нико не говори о томе да ли нам је држава скупа, да ли можемо смањити државни апарат, расходе, да ли би јавна предузећа требало приватизовати. Нико се не одриче привилегија, чак ни оних које им не припадају. Нико не прича о пореском систему, образовном и здравственом", рекао је Орловић, одговарајући на питање којих важних политичких тема и проблема нема у овој кампањи.
Вукадиновић сматра да у кампањама странака ове године нема великих обећања, али и да нема политике, онога чиме би будућа влада требало да се заиста бави: "Сви обећавају радна места, брендове, фабрике, а нико не помиње ни Косово ни ЕУ. Причају о свему ономе о чему влада не одлучује директно".
Сва три саговорника су се сложила да партије ишчкују расписивање председничких избора, како би и коначно у својим кампањама бацили пик на лидере странака. Они мисле да ће то додатно закомпликовати и кампање и односе на политичкој сцени.
"Политичка сцена ће се поделити у две колене - ДС и СНС. Мале и средње партије, одосно њихови кандидати, ће бити вентил за бираче, могућност да гласају за још некога сем Тадића и Николића", сматра Орловић.
Вукадиновић каже да се мале и средње странке плаше да ће потонути на изборима, јер ће у председничкој кампањи доминирати кандидати ДС-а и СНС-а: "Сви дилови и трговине брзо ће се склопити и видећемо ко ће се кандидовати, а ко ће којег кандидата подржати. Све ће то утицати и на постизборне коалиције".
Ћулибрк је рекао да је Тадић већ месец у предизборној кампањи и то са места председника државе, да су се и остали лидери странака већ профилисали и да је све ово до сада било мерење пулса бирача, да ли је прави моменат за расписивање избора.
И док Ћулибрк сматра да су бирачи лаковерни и да ће лако пасти на предизборна обећања политичара, Орловић каже да је још месец дана пред њима да искристалишу ставове и одлуче за кога ће да гласају.
Коментари