Пао војни авион код Шапца, погинула оба пилота
Војни авион "супер галеб Г-4" срушио се јутрос на подручју села Слатина код Шапца. Погинули су пилоти, потпуковник Ненад Ћулибрк из Команде РВ и ПВО и капетан Дејан Пандуровић из 252. школско-тренажне авијацијске ескадриле 204. ваздухопловне бригаде, саопштило је Министарство одбране.
19.30 – Увиђај је због мрака прекинут и биће настављен сутра. Место несреће обезбеђују припадници војске и полиције.
16.15 - Високи политички и војни званичници и политичке странке упутили су саучешћа породицама настрадалих пилота.
15.50 – Министарство одбране објавило биографије страдалих пилота.
13.35 – Погинула два пилота Војске Србије у удесу авиона "супер галеб Г-4", саопштило је Министарство одбране.
13.20 – Страхује се да пилоти нису преживели, незванично сазнаје РТС.
Школско-борбени авион "супер галеб Г-4", двосед, Ратног ваздухопловства и противваздухопловне одбране Војске Србије, срушио се око 10.30 часова у рејону села Слатина на територији општине Шабац, током извођења редовне летачке обуке.
Погинули су пилоти, потпуковник Ненад Ћулибрк из Команде РВ и ПВО и капетан Дејан Пандуровић из 252. школско-тренажне авијацијске ескадриле 204. ваздухопловне бригаде, саопштило је Министарство одбране.
Министар одбране Зоран Ђорђевић, начелник Генералштаба ВС генерал Љубиша Диковић и командант ваздухопловства и противваздухопловне одбране Ранко Живак обишли су место несреће.
Министар Ђорђевић је рекао да је у циљу расветљавања узрока несреће начелник Генералштаба генерал Љубиша Диковић формирао комисију, а да је Инспекторат одбране добио налог за ванредни инспекцијски надзор. Комисију предводи бригадни генерал Душко Жарковић.
Данашњи лет, према речима команданта РВ и ПВО генерал-мајора Ранка Живака, био је редован у оквиру реализације летачке обуке.
"Пилоти су били одлично оспособљени. Лично сам био присутан на аеродрому Батајница када су кренуле припреме за задатак. Они су полетели, јавили се у одласку преко Инђије и Шапца и после тога смо изгубили контакт", рекао је генерал Живак.
После тога је, према његовим речима, покренута акција трагања и спасавања и убрзо је пронађено и обезбеђено место несреће.
Командант РВ и ПВО такође је у својој надлежности формирао стручну комисију која ће имати задатак да испита све околности удеса.
На лицу места налазе се и надлежни истражни судија и јавни тужилац. Истрага је у току.
Дописник РТС-а јавио је да је авион пао у близини куће породице Младеновић у селу Слатина.
Три екипе Хитне помоћи из Шапца су на месту несреће.
Према речима очевидаца, војни авион је пао у близни помоћних објеката, што је изазвало страх мештана, међу којима, како кажу, нема повређених.
"Ја сам га видела да лети и враћа се прави окрете. Не знам за колико се то десило, чини ми се за тренутак он је пао сви делови су се распали и то све гори, гори њива", рекла је Злата Младеновић из Слатине.
Ниско летење авиона и прасак видели су бројни мештани Поцерине.
"Авион је летео од Шапца баш ниско и на пет шест метара је прелетео изнад мене према Слатини и вратио за Шабац и опет вратио и ниско али се окренуо на леђа и ту је пао", каже Драган Тешић из Варне.
Дописник РТС-а је јавио да је полиција блокирала место несреће које надлећу и војни хеликоптери.
Мештани кажу да је авион летео ниско, изнад самог села, и да је непосредно пре самог пада направио полукруг и окренуо се. Потом се поново вратио у правилни положај и онда срушио у долину и запалио.
Ратно ваздухопловство и противваздухопловна одбрана Војске Србије тренутно располаже са 22 авиона Г-4, од чега је један у варијанти тегљача мета Н-62Т, један прототип верзије Г-4М, а два "супер галеба" су разоружана, наводи портал Танго сикс.
У последњих неколико година активно је око девет авиона, од чега око 6-7 у саставу 252. школско-тренажне авијацијске ескадриле "Курјаци са Ушћа", а обично су два до три авиона на испомоћи у 241. ловачко-бомбардерској ескадрили "Тигрови".
Осим за школовање, обуку и тренажу пилота, Г-4 се у случају рата може користити и као лаки јуришни авион.
Авиони су произведени у периоду од 1980. до 1991. године – један 1980. године (Н-62Т), три 1985, шест 1986, два 1988, три 1989, пет 1990. и два 1991. године. Из Ваздухоповног завода "Мома Станојловић" у периоду од 2008. до 2015. године са ремонта је изашло 8 авиона – у просеку један годишње.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 19
Пошаљи коментар