"Стелантис" у Крагујевцу повећава производњу "цитроенa Ц3" за 40.000 возила годишње
"Стелантис" је због изузетно велике потражње за моделом "цитроен Ц3" донео одлуку да у крагујевачкој фабрици у следећој години повећа производњу за додатних 40.000 возила годишње. Професор доктор Петар Веселиновић каже за РТС да је то охрабрујуће и за компанију и за Kрагујевац као град, као и да ће се свакако повећати број запослених.
Петар Веселиновић објашњава да "цитроен Ц3" има исту платформу за каросерију као "фијат гранде панда", као и да је због тога његова серијска производња у Крагујевцу.
“Са серијском производњом 'цитроена Ц3' и свим оним што се најављује за следећу годину, а то је 40.000 аутомобила који треба да сиђу са трака погона у Крагујевцу, то је охрабрујућа ствар и потврда да је 'Стелантис' погодио када су у питању модели у Крагујевцу који су очито тражени”, додаје Веселиновић.
Наводи да је "цитроен Ц3" један од најпродаванијих малих градских аутомобила у Европи.
"Kрагујевачка фабрика постала хаб 'Стелантиса' за производњу електричних аутомобила"
Истиче и да је то охрабрујуће и за компанију и за Kрагујевац као град, као и да ће се свакако повећати број запослених.
“Чињеница да ће већ започета трећа смена само бити још проширена са додатним бројем радника и да ће значајан број пројектованих капацитета бити упослен 100 одсто, односно да ће се у неком наредном периоду постићи максимална производња која се очекује овде у Kрагујевцу”, додаје Веселиновић.
Указује и да је крагујевачка фабрика већ постала хаб "Стелантиса" за производњу електричних, пре свега малих градских аутомобила, који су најтраженији на тржишту Европе, дела Азије и северне Африке.
“То јача место Kрагујевца на технолошкој мапи Европе, зашто не и света, када је у питању производња електричних аутомобила. Свакако то додатно доприноси побољшавању структуре привреде града и региона, побољшава извозне перформансе са високо софистицираним производима који су у високој технологији. Ово је најсавременија опрема која се примењује овде када је производња аутомобила у питању”, рекао је Веселиновић.
Радна снага највећи изазов
Када је реч о изазовима, Веселиновић каже да је радна снага изазов.
“Пре свега мислим на квантитативни аспект радне снаге, дакле на број људи који су спремни да раде за почетну или неку плату која је просечна плата на нивоу групације 'Стелантис' овде у Kрагујевцу. То је први изазов и тај изазов ће бити у наредном периоду присутан. Делимично је надомештен, мало је ружан термин, увозом око 100 радника из Бангладеша и Непала који већ раде у тој трећој смени и у највећем делу на физичким пословима монтаже аутомобила и оно што је сигурно појављује се још око 100 или 90 људи који су из Марока дошли. Дакле, већ имамо 200 страних радника овде који делимично надомешћују тај квантитативни аспект”, рекао је Веселиновић.
Објашњава да се они обучавају и нису квалитативно спремни за производњу овако високотехнолошког и захтевног аутомобила.
“То јесте и један од разлога што ће од нове године тек кренути у пуном капацитету та трећа смена и максимална производња, односно потреба за 'цитреоном Ц3'. Друга ствар, морамо да знамо, 'Стелантис' је мултинационална компанија, овде су радници који су премештени из других фабрика 'Стелантиса' у Европи, овде имамо људе из Италије, Шпаније, Пољске. Дакле, Kрагујевац постаје Европа у малом, односно далеки исток у малом”, наглашава Веселиновић.
Поручује и да је сигуран да ће у наредним месецима бити нових запошљавања у крагујевачкој фабрици.
Коментари