Читај ми!

Главни менаџер Скечерса за РТС: Трампове царине пре свега утичу на тржиште САД, лек за њих су иновације

Док председник САД Доналд Трамп прави политичке кораке, пословни свет га прати у стопу. Посебно произвођачи обуће, који већ стежу пертле због најављених царина. О њихивом утицају на тржиште и како га умањити за РТС је говорио представник трећег највећег бренда обуће на свету, Дејвид Вајнберг.

Главни менаџер компаније за производњу обуће "Скечерс" Дејвид Вајнберг истиче да Трампове царине нису имале утицаја на глобално, већ пре свега на америчко тржиште. "Наравно, постоје шири макроекономски ефекти који проистичу из тих одлука, али за нас је суштина иста – морамо да иновирамо и да избацујемо нове производе", наводи Вајнберг.

Вајнберг указује на чињеницу да је тржиште изузетно конкурентно. "Давно сам научио да морамо знати да послујемо у било ком окружењу. Нисам политичар, нисам део владе. Правила су такава каква јесу – ми ћемо пронаћи начин да радимо у складу с њима. Најбољи начин је – иновација и стално освежавање понуде".

Да ли сте морали да подижете цене или смањујете профит? Може ли да се направи компромис?

"Нема компромиса. Нудимо квалитет по најбољој могућој цени. Дајемо све од себе, заједно са партнерима и фабрикама, да одржимо оптималну цену. Ако у неком тренутку буде било потребе за корекцијом цена – иако то још нисмо урадили – учинићемо то, али ћемо остати конкурентни и пружити вредност за новац."

Шта вам је било теже – пандемија ковида, која је блокирала глобалну трговину, или данашња геополитичка ситуација и царине?

"Тешко је рећи. Данашњица још није готова, па не знамо колико може да буде тешка. Пандемија је свакако била изузетно изазовна. Ипак, ми смо тада ојачали као компанија, наставили смо с иновацијама и уводили нове технологије. То планирамо да радимо и сада, са истом енергијом и надом у исте резултате."

Ваш план је да то подигнете на 10 милијарди до 2026. Како планирате да то постигнете?

"На исти начин као што сте то и овде видели. Настављамо да развијамо нове производе. Нисмо стидљиви по том питању – то је део нашег идентитета. Волимо да иновирамо, да уводимо нове карактеристике, нову технологију. Људи увек имају потребу за обућом, али воле да купују оно што је ново и свеже. Код нас је увек фокус и на удобности."

Занимљиво је да амерички менаджери често мењају позиције – у просеку на сваке три године. А ви сте на истој позицији од 1992. године, како сте успели да останете толико дуго?

"Дан по дан. Као и сви други. Морам рећи – био сам ту од самог старта. Компанија ми је као дете. А за децу нема временског ограничења – развијате их, пустите да расту, да постану оно што могу да буду. Ми смо, по мом мишљењу, тек на половини тог пута. Има још пуно простора за раст – и времена."

Јесте ли имали времена да обиђете Београд? Је ли вам ово први пут овде?

"Не, био сам пре 15-16 година. Град је много порастао од тада. Прелеп је. Сјајно место за посету. Долазићу чешће. Мислим да је и сјајно место за пословање. Потребно вам је више људи, видећемо како да то проширимо, али за сада мислим да радимо добро овде. Било је доста малишана овде, јасно је колико је ово кошаркашки град."

Знате да је ово кошаркашка нација?

"О, и те како. Довољно је да погледате децу – висока су и носе праву обућу. Јасно је да овде кошарка има дубоке корене."

субота, 02. август 2025.
28° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом