Читај ми!

"Милош Велики" стиже до Пожеге – ускоро отварање најзахтевније деонице ауто-пута

У току су последње припреме за отварање наставка ауто-пута „Милош Велики“, деонице до Пожеге. Компликован и непредвидив брдско-планински терен западне Србије представљао је изазов за српске неимаре, како би изградили један од најзначајнијих инфраструктурних пројеката у земљи.

Безбедније, квалитетније и краће време путовања, најављују из „Путева Србије“ пред отварање деонице ауто-пута "Милош Велики" од Паковраћа до Пожеге.

Последње провере

Динамику радова, као и пуштање у саобраћај, диктирала је сама природа. У току су техничке провере и тестирање безбедности. На 150. километру од Београда налази се наплатна станица Прилипац, одакле ће се рачвати два нова ауто-пута – према Црној Гори и Бољарима, и ка Котроману и БиХ.

"Наплатна станица имаће шест саобраћајних канала. Путовање од Београда до Пожеге трајаће укупно нешто више од сат времена када се деоница ускоро пусти у саобраћај. Непосредно пре наплатне станице налази се петља Прилипац, уједно и последња на деоници ауто-пута који ће бити пуштен у саобраћа", каже Миодраг Поледица, помоћник директора ЈП "Путеви Србије".

Грађена по свим светским стандардима, деоница дуга око 19 километара обухвата тунеле укупне дужине скоро три километра, три петље, као и бројне мостове и вијадукте.

"Тунели Лаз и Муњино брдо, по пројекту и у складу са изведеним стањем, имају по 11 попречних пролаза који служе за евакуацију. Од тих 11, у сваком тунелу налазе се по два велика пролаза са вратима за евакуацију возила, као и девет пролаза за евакуацију пешака и малих путничких возила", истиче Иван Терзић, у име ЈП "Путеви Србије".

Надгледање безбедности

На самој деоници, о безбедности на путу и проласку кроз најдуже тунеле стараће се оперативни центар, где ће запослени надгледати безбедност свих путника.

"Из тунелског оперативног центра вршиће се мониторинг саобраћаја у тренутно најдужа два тунела у Србији – Лаз и Муњино брдо. Запослени у ‘Путевима Србије’ ће путем видео-надзора имати могућност аутоматске детекције инцидената", наводи Поледица.

Терзић додаје да су тунели опремљени у складу са највишим безбедносним стандардима – на сваких 250 метара налази се хидрантска ниша, као и SOS ниша у којој су смештени противпожарни апарати и SOS телефони.

"Грађани, ако се нађу у проблематичној ситуацији, могу се у тунелској ниши преко SOS телефона обратити нашем тунелско-оперативном центру", указује Терзић.

Отварањем нове деонице ауто-пута "Милош Велики", западна Србија постаје ближа за нове инвестиције, отвара се простор за бољи живот грађана, а пре свега, повећава се безбедност у саобраћају.

Од када је отворен ауто-пут од Београда до Чачка, број саобраћајних незгода, као и број погинулих, смањен је за готово 70 одсто у односу на време путовања Ибарском магистралом.

недеља, 29. јун 2025.
29° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом