Онлајн куповина – стижу нови трендови из Европе, домаћи трговци схватили своје предности
Прошла година била је рекордна за куповину на интернету у Србији, са 225.000 куповина дневно, показују подаци Народне банке Србије. Пажњу купаца највише привлаче одећа и обућа познатих модних брендова. Недавно је објављено и прво национално истраживање тржишта електронске трговине у нашој земљи.
Више од 82 милиона наруџбина и потрошених 162 милијарде динара – резултат је куповине на интернету грађана Србије прошле године. Бројеви су велики, али и даље испод европског просека. Предност се даје домаћим онлајн продавцима, најважније су цене, а најчешћи купци су жене – то је укратко фото-робот купца у Србији.
Захтевима купаца прилагођавају се продавци.
"Главни трендови из Европе долазе и код нас. Конкретно мислим на појаву Market Place-а, Pure Players-а као модела пословања, када фирма има само интернет продавницу, дакле нема физичку продавницу. И један нови модел пословања који се зове 'Fulfillment', односно логистичка подршка е-комерцима“, каже Иван Танасковић, директор "Е-комерц асоцијације Србије".
"Тему" у паду
Платформа "Тему", која је прошле године протресла светско тржиште онлајн трговине, бележи пад. Стручњаци кажу да је то очекивано након престанка агресивне маркетиншке кампање.
"Тему ће морати да се прилагоди, мораће да нађе начин како да парира другим платформама, као што је 'Алиекспрес'. Они су овом пословном стратегијом направили успех, та стратегија је била одлична, али сада ћемо видети шта ће они да донесу што ће бити другачије у односу на конкуренте“, каже стручњак за маркетинг Миљан Премовић.
Марко Драгић из Удружења за заштиту потрошача упозорава да је све то куповина на сопствену одговорност и да нема примене закона.
"Самим тим, потрошачи у Србији немају могућност рекламације, ни да се позову на наше домаће законодавство“, додаје Драгић.
Домаћи трговци схватили шта су њихове предности
Слабљењем светских онлајн играча, прилику добијају домаћи.
Иван Танасковић истиче да су домаћи трговци схватили шта су њихове предности: подршка на домаћем језику, бржа достава и замена робе, поврат новца.
Према подацима Републичког завода за статистику, грађани Србије преко интернета највише купују одећу и обућу, спортску опрему, намештај и опрему за кућу, као и храну.
Коментари