Читај ми!

Царине на електрична возила – зашто европски гиганти и даље падају у кинески загрљај

Високе царине на увоз кинеских електричних возила које је увела Европска унија имају за сврху да њене произвођаче заштите од тржишне утакмице коју би сигурно изгубили од квалитетних и знатно јефтинијих кинеских такмаца, као и да им дају времена да сами развију конкуретну технологију и производне процесе. Међутим, европски произвођачи, уместо да се ослоне на своје снаге, хрле у наручје кинеским компанијама.

Европска унија је прошлог октобра увела високе царине на електричне аутомобиле кинеског порекла да би заштитила своју индустрију, али немачки, француски, италијански и други произвођачи, који би требали да искористе штит које оне пружају како би развили сопствена возила на електрични погон, способна да се на тржишту по цени и квалитету такмиче са кинеским, сада хитају у загрљај кинеским произвођачима.

За брзи развој нових, ефикасних електричних возила нема бољих коопераната од Кинеза, а брза продукција нових еколошких аутомобила је императив и због прописа ЕУ и технолошке транзиције која је у току и, нарочито, због пада профита који је задесио све веће европске произвођаче: "Фолксваген", "Мерцедес Бенц", "БМВ", "Рено" и "Стелантис".

Пад профита и "резање" трошкова

Најозбиљнија ситуација је, пишу азијски медији, у "Стелантису" и "Реноу", где је профит опао за чак 70, односно, 66 процената, док је тешко и у "Мерцедес Бенцу", где пад износи 31 посто и "Фолксвагену", који је остварио 28 процената профита мање у прошлој у односу на претпрошлу годину.

Отуд, овим компанијама су, између осталог, потребна побољшања попут "резања" трошкова производње електричних аутомобила и скраћивања времена потребног за развој нових модела.

Тако је, на пример, Томас Шафер, генерални директор "Фолксвагена", саопштио да његова компанија планира да редукује време потребно да на тржиште избаци нови модел са просечно 54 на 36 месеци у сарадњи са кинеским произвођачем "Xпенг", кроз заједничко конструисање делова и развој софтвера за аутомобиле.

"Рено" је у јануару ове године отворио нови центар за истраживање и развој електричних возила у Шангају, где са кинеским партнером, чије име није објавио, намерава да развије нову варијанту електричног модела "твинго" – приступачан аутомобил цене ниже од 20.000 евра.

Сарадња са кинеским инжењерима

Генерални директор француске компаније Лука де Мео је у интервјуу кинеској државној новинској агенцији Синхуа изјавио да је сарадња са кинеским инжењерима омогућила његовој компанији да драстично скрати време потребно за конструисање нових модела, са између 48 и 60 месеци на мање од две године, те да ће поменути модел бити понуђен купцима већ у 2026.

"Стелантис" је у децембру прошле године одлучио да уложи 4,1 милијарду евра у гига фабрику за производњу батерија за електрична возила у Шпанији по технологији кинеског гиганта "CATL".

Инвестирао је 2023. године 1,5 милијарди евра у младог кинеског произвођача аутомобила "Липмотор", са седиштем у граду Ханџоу, ради развоја нових електричних модела који би се продавали у Европи и југоисточној Азији.

Пошто је прошле године увећао своју инвестицију и оформио заједничку компанију са "Липмотором", у којој има власнички удео од 51 одсто, "Стелантис" је сада у прилици да у својим фабрикама у Европи (најпре у Пољској) производи електрична возила које је пројектовао и конструисао кинески партнер.

То Кинезима одговара, јер тиме могу да заобиђу намете које је ЕУ увела против фабрика у Кини.

Тако, мада ће високе тарифе (до 45 одсто) на кинеска електрична возила које је увела ЕУ, несумњиво умањити њихову привлачност за купце на Старом континенту и тако омести њихову продају.

Извесно је да ће кинески произвођачи електричних аутомобила, као и компаније које се специјализују за прављење електричних батерија за возила, захваљујући свом људском потенцијалу и свеобухватном знању и искуству, наћи начина да зараде у ЕУ.

уторак, 18. март 2025.
2° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса