Читај ми!

Ништа од спајања Нисана и Хонде, шта је кренуло наопако

Јапански медији јављају да су обустављени преговори о спајању "Нисана" и "Хонде", што је требало да доведе до формирања треће највеће светске групе са производним капацитетом од око осам милиона аутомобила.

Крајем прошле године било је најављено спајање два гиганта аутомобилске индустрије "Нисан" и "Хонда", али јапански медији преносе да су одустали од тих преговора.

Два предузећа су у децембру потписала меморандум о разумевању, документ који је требало да послужи као претходница уговору о спајању, али је, пише економски магазин Никеи, руководство "Нисана" одлучило да се повуче из преговора, незадовољно висином власничком удела у холдинг компанији коју је требало да оформи са "Хондом".

"Хонда" се се налази у бољој финансијској ситуацији и боље је позиционирана на тржишту аутомобила од "Нисана", па су њени деоничари и поједини стручни коментатори од почетка били скептични када је у питању спајање са посусталим "Нисаном".

Интересантно је да су, након објављивања вести о раскиду, деонице "Нисана" на Токијској берзи пале за близу пет посто, док су деонице "Хонде" у једном тренутку скочиле за читавих 12 одсто, да би се онда стабилизовале на плус осам.

То, може се сматрати, добро илуструје разлику у значају које је планирано повезивање имало за те две компаније, односно осећај инвеститора да би "Нисан" представљао једну врсту баласта који би вукао "Хонду" надоле.

Проблеми од самог почетка

У јавност је прошлог месеца процурила вест да је камен спотицања у преговорима између две компаније план "Нисана" за преструктурирање који предвиђа отпуштање 9.000 радника у Тајланду, САД и Мексику, односно, прецизније, чињеница да је он нашао на снажан отпор, те да се споро спроводи.

Без тих тешких реформи "Нисан" би, судећи по извештавању јапанских медија, постао "камен о врату" "Хонде", због чега су оне за њу биле предуслов за даљу интеграцију.

С друге стране, тржишна капитализација у шест месеци пре потписивања меморандума о разумевању, као аршин за одређивање власничког удела у новој холдинг компанији, процењује се, давала је "Хонди" велику предност од пет према један и претила да од "Нисана" направи подређеног субјекта.

Зато поједини јапански новинари сматрају да је разлог за то што је "Нисан" обуставио преговоре вероватно то што у њима није успео да битно поправи своју позицију у односу на тај почетни однос.

Сами у будућност

Заједничка холдинг компанија требало је да буде успостављена до августа 2026. и да омогући "Нисану" и "Хонди" да кроз дељење технологија, финансијских и производних ресурса, преброде тешкоће које доноси процес електрификације возила и страна, нарочито кинеска и америчка конкуренција.

То удруживање је требало и да "Нисану", који је у опадању, помогне да се заштити од непријатељског преузимања које је планирао тајвански див из области електронске индустрије "Фокскон", који гаји велике амбиције у вези са упливом у аутомобилску индустрију.

"Нисан", који тренутно запошљава око 133.000 радника широм света, у фискалној 2024. години је остварио нето профит од 2,8 милијарди долара, док је "Хонда", у чијим постројењима, истраживачким центрима и канцеларијама ради 144.000 људи, у истом периоду стекла чисти добитак од 7,1 милијарду долара.

Прошле године "Хонда" је продала око 4,1 милион аутомобила, а "Нисан" близу 3,4 милиона.

Интересантно је да је десет година раније, у 2014, "Нисан" успео да нађе купце за чак 5,2 милион својих четвороточкаша, док је "Хонда" била удомила 4,3 милиона аутомобила, отприлике исто као и у 2024.

четвртак, 06. фебруар 2025.
3° C

Коментари

Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса
Ruzmarin
Рузмарин – биљни еликсир младости, чува наше памћење и отклања болове