Ваљево се ускоро повезује са ауто-путем Милош Велики, радови на тунелу Муњино брдо по плану
Почетак изградње Јужне обилазнице око Ваљева, у дужини од 2,2 километра, очекује се одмах после отварања последњих километара брзе саобраћајнице Иверак-Лајковац. Према најавама, за неколико недеља биће спремно све да се Ваљево у потпуности саобраћајно повеже са ауто-путем Милош Велики.
Спајање Ваљева са ауто-путем Милош Велики преосталим километрима брзе саобраћајнице Иверак-Лајковац-биће први нови километри пуштени у саобраћај у 2025.години.
Радови су завршени, кажу из 'Путева Србије', а повезивање тог града са ауто-путем, остатком Србије, Републиком Српском, Босном и Херцеговином и међународним коридорима допринеће бољем животу становништва тог краја али и отварању нових могућности за привредни развој.
"Следе радови на хоризонталној и вертикалној сигнализацији и постављању одбојне ограде и расвете која је предвиђена на кружној раскрсници, где ће се у будућности изградити јужна обилазница и радови на расвети који су предвиђени у зони ове кружне раскрснице у Попучкама", каже Предраг Милановић, технички руководилац пројекта, Иверак-Лајковац.
Брза саобраћајница Иверак-Лајковац дуга је 18,3 километра и пројектована брзина кетања је до 100 километара на сат са по две траке у оба смера. На целој деоници изграђено је више од 20 објеката, укључујући мостове и надвожњаке.
Радови на брзој саобраћајници почели су у јуну 2020. године, а главни извођач је компанија "Чајна Шандонг".
До сада је у саобраћај пуштено 12,4 километра, а надлежни очекују у наредних неколико недеља преосталих 5,8 километара укључујући петљу Дивци-Ваљево.
Радови на тунелу "Муњино брдо"
Јужније на ауто-путу Милош Велики, упркос ниским температурама, радови на тунелу Муњино брдо, који је пробијен крајем прошле године, не стају. У десној тунелској цеви завршавају се радови на секундарној подгради и изградњи кабловских канала.
"Тренутно се припрема површина за наношење заштитне боје на зидовима секундарне подграде, изнад пешачких стаза. У левој тунелској цеви која је порбијена 24. децембра у току су преостали радови на примарној подгради, подножним сводовима и радови у пуном јеку на на изградњи секундарне подграде и изградњи попрепчних везних канала", каже Владимир Петровић, шеф надзора Грађевинског института "ЦПЛ".
Дужина леве тунелске цеви, чије је пробијање потрајало дуже од предвиђених планова, је 2.755 метара. Према речима извођача, радови се обављају по планираној динамици и без већих проблема.
Тунел Муњино брдо налази се на деоници ауто-пута Милош Велики, од Паковраћа до Пожеге.
"Када се грађевински радови у тунелским цевима заврше до одређеног степена који не омета монтажу електро-машинске опреме, онда се приступа монтажи опреме. За тунел Муњино брдо је сва опрема већ набављена и налази се у магацинима тако да ће одмах по завршетку главне фазе радова на секундарној подргади и грађевинских радова на на коловозној конструкцији кренути монтажа електро-машинске опреме и опреме за аутоматско управљање", каже Владимир Петровић.
Ауто-пут Милош Велики најзначајнија је саобраћајница у западној Србији која повезује Моравички и Златиборски округ. Тренутно су најинтензивнији радови на деоници од Паковраћа до Пожеге чије се пуштање у саобраћај очекује, према најави надлежних, до Видовдана.
Коментари