Читај ми!

Све дубља криза ауто-индустрије у Европи – како утиче на цене нових, а како половних возила

Изазовно је време за аутомобилску индустрију. Куповина новог аутомобила је сада највећа инвестиција после куповине некретнине, изјавио је за РТС Петар Величковић са сајта Половни аутомобили. Истиче да постоји велика понуда "половњака" на нашем тржишту, али саветује да се не залећемо приликом куповине, већ да се добро информишемо.

Европска аутомобилска индустрија запада у све дубљу кризу – фабрике се гасе и све мање модела ће изаћи на тржиште.

Петар Величковић, гостујући у Јутарњем програму РТС-а, рекао је да је дошло до скока цена нових аутомобила, те да су порасли трошкови њихове куповине, јер су у појединим државама укинуте субвенције, порасле су и каматне стопе, што утиче на тржиште.

"Следеће године може да се очекује увођење стандарда евро седам, што ће се највише односити на лака комерцијална возила, која ће морати да се прилагођавају више у односу на путничке аутомобиле, па ће довести до додатног поскупљења", објашњава Величковић.

Стабилне цене половњака

Према његовим речима, засад нема информација да је дошло до поскупљења половних аутомобила у Европи.

"Цене половних аутомобила су тренутно стабилне, али је тешко рећи шта ће се дешавати наредних месеци. Изазовно је време за аутомобилску индустрију. Куповина новог аутомобила је сада највећа инвестиција после куповине некретнине", каже Величковић.

Напомиње да није нереалан сценарио да половни аутомобили поскупе, али да треба пратити тржиште.

Величковић истиче да су просечне цене половних аутомобила, групе до 20 године, у благом порасту, али да је током летњих месеци уочен и известан пад који је кратко трајао.

"Нема правила, вероватно је било до сезоне, када су људи на годишњим одморима. Сада опет имамо већу понуду на плацевима. Ако гледамо продајне резултате половних аутомобила у Србији, имамо и благи пораст у односу на исти период прошле године", наводи Величковић.

Потребно је распитати се

Величковић указује да је сајту Половни аутомобили тренутно оглашено 67.000 половњака што је, сматра, задовољавајућа понуда.

"Тренд раста цена се ипак успорио. Није реално да се цене тржишта стабилизију, тако што ће одмах да падну за око 20 одсто. Тешко је предвидити да ли ће доћи до стабилизација цена у Европи“, каже Величковић.

Наводи да смо једина земља у региону која увози аутомобиле који су старији од 20 година, о чему би требало да се разговара, посебно о безбедности тих возила.

"Лично мислим да понуде аутомобила има, али треба уложити време да се добро распитамо, информишемо и да се не залећемо. Не верујем да ће бити јефтинији у већој мери, пре ће доћи до стабилизације. Цене половњака расту близу две године", закључује Петар Величковић са сајта Половни аутомобили.

понедељак, 13. јануар 2025.
-1° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње