Вино, ракија и специјалитети под куполама Београдског сајма – представљена искуства светских лидера
Винска визија Отвореног Балкана окупила је на Београдском сајму 650 винарија из 38 држава. Иако је вино главна звезда трећег сајма који се организује под покровитељством влада Србије, Северне Македоније и Албаније, било је места и за произвођаче ракије и гастрономске специјалитете.
Винари воле да се окупе, представе своја вина, пробају конкуренцију и сазнају нове трендове у тој изузетно динамичној привредној грани. Увек су добродошла искуства светских лидера.
"Ми више не користимо угљен-диоксид, правимо све лаганија вина са мањим процентом алкохола јер то траже млади, а због заштите животне средине не стављамо пампур, већ завртањ", наводи Антонио Вентреска из Италије.
Македонски винари поносни су на своја црвена вина.
"Која су пуна, моћна, јака, интензивна, комплексна, лепо избалансирана и заиста где год да идемо по свету и где год да извозимо, та вина су таргет свима и нашим увозницима и конзументима", указује Наталија Кузмановска из Шато Камника у Северној Македонији.
Албанци истичу да вино праве искључиво од свог грожђа.
"Имамо пет винских етикета и не могу вам рећи које нам је вино најбоље јер би то било као кад родитеље питате које дете највише воле", наводи Клајд Билба из Каваје у Албанији.
Сајам је прилика и за представљање нових вина. Поред шест познатих из Жупе долазе и два нова.
"Имамо 'Рскавац', то је заправо стари назив за Прокупац у Жупи, то је премијум етикета и још једно премијум вино које се зове 'Жупа', то је чист каберне", наводи Алекса Спасић из винарије "Спасић" у Жупи.
Која је тајна квалитета фрушкогорског вина
Тајна квалитета фрушкогорског вина је, кажу, у томе што њихове винограде греју три сунца.
"У питању је сунце које нам сија са неба, онда сунце од рефлексије светлости са површине Дунава на чијој обали су наши виногради, а треће сунце је из земље јер због свог састава земље у којој има силиката, земља буквално исијава топлоту и током зиме", наводи Мирјана Ђурић из Фрушкогорских винограда.
А између штандова гужва као на сајму књига или аутомобила.
"Пробали смо нека нова вина за која сам чула, а нисам имала прилике да их нађем у трговинама, па смо дошли са идејом да мало упознамо винарије које нису толико познате", наводи посетитељка сајма.
Друга указује да је на сајму присутно много људи, различитих националности, култура, те да то све управо чини ову манифестацију тако посебном.
Вино, ракија, храна и сутра под куполама Београдског сајма.
Коментари