Почела обнова моста у Каракају код Малог Зворника
Обнова моста у Каракају на коме је због оштећења, забрањен саобраћај камионима преко пет тона од 8. априла ове године, почела је јутрос, објавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.
Горан Весић очекује да обнова моста буде завршена до краја ове године.
"Одмах пошто су констатована оштећењења, Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре расписало је тендер за обнову моста, изабрало најповољнијег извођача и потписало уговор. Вредност радова на обнови моста је 560 милиона динара", написао је министар на друштвеној мрежи Икс.
"Паковраће - Пожега до краја ове године"
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре најавио је да ће до краја 2024. бити завршени радови на деоници ауто-пута "Милош Велики" од Паковраће до Пожеге, осим тунела Муњино брдо који ће бити пробијен.
Рекао је да је потребно око пет месеци да се тунел опреми да би био пуштен за саобраћај.
Очекује да читава деоница, укључујући два тунела, буде у саобраћају до јуна наредне године, то јест за наредну летњу сезону.
Говорећи о наставку градње ауто-пута до Црне Горе односно до Бољара, каже да ће изградња тећи фазно. Како је рекао, радови на првом делу од Пожеге до Дуге Пољане, уколико се приведе крају пројектна документација и обезбеде финансијска средства, могли би да крену на лето 2025. године.
Деоница од Паковраће до Пожеге дужине 19,5 километара представља веома сложену деоницу, јер се на њој налазе два веома дугачка тунела. То су тунел Лаз - 2.850 метара и Муњино брдо - 2.740 метара.
Тунел Лаз је пробијен и у фази је опремања, док се радови на тунелу Муњино брдо не могу у потпуности завршити до маја 2025 године иако ће овај тунел бити пробијен до краја ове године.
"Планирано је да се у 2024. заврши цела деоница ауто-пута осим кроз тунел Муњино брдо односно око 16,7 километара", рекао је Весић за Танјуг.
Напоменуо је да тунел Муњино брдо има веома сложену геологију, због чега су радови непредвидиви и дуго трају.
Весић додаје да је део Пожега - Бољари подељен у две деонице, од Пожеге до Дуге Пољане и од Дуге Пољане до Бољара. Укупна дужина деонице Пожега - Бољаре је око 107 километара.
"Тренутно се припрема план за око 20 километра прве деонице од Пожеге до Дуге пољане и то прва и последња, десета поддеоница, рекао је Весић.
Каже да би план могао са буде усвојен у октобру ове године и додаје да ће се тиме створити услови за завршетак пројектне документације за 20 километара.
"Почетак радова зависи од брзине завршетка пројектне документације и обезбеђивања финансијских средстава. Уколико се обезбеде финансијска средства за радове, почетак радова се може очекивати по завршетку радова на предходној деоници, од Паковраћа до Пожеге, што значи од лета 2025. године", рекао је Весић.
Како је навео, колика ће цена бити зависиће од избора модела финансирања, који ће значајно утицати на цену.
"Тренутно су у разматрању различити концесиони модели финансирања, а у зависности од модела финансирања, цена може ићи у распону од 3,5 до четири милијарде евра. Разлог да верујемо да је тако је и цена коју је Црна Гора добила за изградњу 22 километара свог дела овог пута до Андријевице на тендеру", навео је Весић.
Други правац ауто-пута, од Пожеге до Котромана је дуг око 60 километара, а сигурно је најсложенији, будући да је више од 70 одсто деонице у објектима, што подразумева мостове и тунеле, рекао је Весић.
У току је израда планске и техничке документације и до сада је урађена само радна верзија идејног пројекта, која је основа за израду просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора Београд - Сарајево, деонице Пожега - Ужице - Котроман, чија је израда у току.
Коментари