Читај ми!

Трансфера и Аустријске државне железнице (ÖBB group) оснивају заједничку компанију у Србији

Ново поглавље у регионалном интермодалном транспорту.

У амбасади Аустрије у Београду су компанија Трансфера, једна од највећих логистичких компанија у региону, и компанија Rail Cargo Group, одељење железничког терета Аустријских државних железница (ÖBB group), потписале уговор о оснивању заједничке компаније у Београду. Ова пословна сарадња представља кључни корак ка иновативним логистичким решењима на подручју Западног Балкана.

Заједничка новооснована компанија са седиштем у Београду ће се примарно фокусирати на развој интермодалних логистичких решења, што ће уз додатну вредност за производне и трговинске компаније из Републике Србије представљати и важан напредак у области еколошки одрживе логистике.

Његова екселенција Кристијан Ебнер, амбасадор Аустрије у Србији, истакао је да је унапређење овог модела транспорта још један значајан корак ка развоју транспорта у региону и Европи и побољшању билатералне сарадње двеју пријатељских земаља, Србије и Аустрије.

"Радује ме што се кроз сарадњу компанија ÖBB Rail Cargo Group и Transfera Transport & Loigistics додатно шири присуство аустријског предузетништва у Србији. Са инвестицијама од око 3,6 милијарди евра, Аустрија је један од највећих страних инвеститора у Републици Србији, која представља све значајније тржиште са много потенцијала, нарочито у области железничког транспорта робе", истакао је амбасадор Аустрије у Србији.

Душко Радовић, генерални директор компаније Трансфера, изјавио је: "Наша сарадња је симбол дугогодишњег пријатељства и поверења, које је резултирало оснивањем заједничке компаније. Интермодални транспорт представља будућност логистике и чврсто верујемо да, комбинујући заједничке ресурсе, знање и искуство, можемо покренути позитивне промене и поставити нове стандарде у индустрији" и захвалио се свим присутнима што су подржали ову визију.

Интермодални транспорт тренутно није широко заступљен на простору Србије и Балкана, што ову иницијативу чини још значајнијом, посебно због потенцијала за превазилажење ограничења које са собом носи конвенционални друмски транспорт (дефицит возача, загађење, високи трошкови). Захваљујући иницијативама Владе Републике Србије, у последњих неколико година предузети су кораци кључни за реконструкцију пруга, модернизацију и унапређење железничке инфраструктуре. Улагања у изградњу интермодалних терминала широм Србије представљају значајан фактор за интеграцију српске железнице у мрежу најразвијенијих европских саобраћајница.

Кристоф Грасл, члан Извршног одбора Rail Cargo Group, истиче: "Ми обезбеђујемо мрежу, Трансфера пружа експертизу. Заједничким снагама, настојимо да успоставимо одржива решења за логистику и шпедицију за српско тржиште, које је годинама једно од најбрже растућих у Европи. Ово олакшава српској индустрији да пређе са друмског на железнички саобраћај, што не користи само економији, већ на крају и нашој клими".

Карл Ацингер, генерални директор Rail Cargo Group Аустрија, додаје: "Интермодал је будућност и заједно са Трансфером, ми желимо да развијемо прилагођена енд-то-енд решења и да их одрживо успоставимо у Србији и шире. Развојем заједничке компаније, настављамо наше дугогодишње успешно присуство на Балкану. Радујемо се нашем заједничком раду и постизању успеха у будућности која заиста обећава".

Развој интермодалног транспорта у Србији

Овим поводом, Анита Димоски, в.д. помоћника министра за железнички и интермодални транспорт, истакла је да је развој интермодалног саобраћаја препознат као један од фактора који могу допринети убрзаном привредном развоју Републике Србије, посебно ако се узму у обзир економска, еколошка и енергетска ефикасност овог вида транспорта.

"Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре препознало је предности и значај интермодалног транспорта, тако да је 2015. године донета прва Уредба о стимулативним мерама у циљу унапређења комбинованог транспорта, а њена примена почела је 2018. године. Законом о буџету за 2024. годину, опредељена су средства за ову намену у износу од 100 милиона динара. Тренутно је у Србији оперативно 11 интермодалних терминала и лука које се баве интермодалним транспортом, од којих су два терминала у државном власништву. Важно је имати у виду да је у последње три до четири године отворен значајан број нових приватних терминала што указује на то да је потреба за овим видом транспорта у сталном порасту у Србији", истакла је Димоски.

недеља, 24. новембар 2024.
9° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње