Читај ми!

Тунели Лаз и Муњино брдо најзахтевнији објекти на "Милошу Великом"

Ауто-пут "Милош Велики" требало би до краја године да буде продужен за нових двадесетак километара. Најзахтевнији објекти на деоници од Паковраћа до Пожеге су тунели Лаз и Муњино брдо. Из Министарства саобраћаја и инфраструктуре очекују током ове године завршетак радова на укупно 83 километра ауто-путева.

У наставку ауто-пута "Милош Велики", од Паковраћа до Пожеге на деоници од 20 километара, граде се тунели, мостови и насипи, а неприступачан терен и непредвидива природа диктирају динамику.

После пробијања за сада најдужег тунела у Србији, интензивирани су радови.

У тунелу Лаз већ је асфалтирано око два и по километра.

Никола Миљковић из Јавног предузећа "Путеви Србије" наводи да су у обе цеви тунела завршени главни грађевински радови, што значи да се прелази у другу фазу која представља електромашинско опремање тунела.

"Тренутно имамо око 70 радника, што наших, што подизвођача који раде пре свега на финим радовима", каже Миљковић.

У обе тунелске цеви је постављено 147.995 метара носача каблова или 82 одсто, објашњава Владимир Петровић, руководилац службе надзора радова у тунелу Лаз.

"Ти носачи су постављени у калоти, односно у своду тунела и у хоризонталним кабловским каналима", објашњава Петровић.

Од тунела Лаз у наредних готово осам километара гради се 12 мостова и три надвожњака и стиже се до тунела Муњино брдо.

До пробијања Муњиног брда остало је још отприлике 900 метара упркос предвиђањима, радови су успорени.

Градња тунела по новој аустријској методи

Никола Миљковић из "Путева Србије" наводи да је три стотине метара од почетка тунела постављена оплата за секундарну облогу, а у остатку тунела се раде други радови.

намо да смо мало у закашњењу, пробали смо да уведемо радове који могу паралелно да се раде у сврху убрзања. Морамо да поштујемо неке рокове и стварно се трудимо", каже Миљковић.

Тунел Лаз дуг је 2.843 метра, а Муњино брдо стотинак метара мање.

Оба тунела се граде по новој аустријској методи.

Као проблеме извођач издваја решавање имовинскоправних односа, конфигурацију терена и подземне воде.

Поред машинског ископавања, морало је да се буши и минирањем.

Градња деонице је почела 2019. а радове изводи кинеска компанија рок од 36 месеци увелико је премашен.

Никола Миљковић наводи да се сарадња са Кинезима издваја у односу на све остале послодавце.

инески извођачи су програмирани на рад и њихова парола је да нема одустајања", истиче саговорник из "Путева Србије".

Од пробијања тунела Муњино брдо и завршетка радова на објектима, зависи и отварање деонице којом би се од Чачка до Пожеге путовало петнаестак минута.

Тунели Лаз и Муњино брдо на Коридору 11, осим што су идентични по методи изградње, али и по дужини, оно што је карактеристично за оба тунела јесте да ће имати 11 веза између обе тунелске цеви, по две велике за камионе и аутомобиле у случају незгоде и девет пешачких.

петак, 22. новембар 2024.
1° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње