Читај ми!

Отвара се нова траса Моравског коридора - Крушевац ће бити прикључен на ауто-пут

У априлу је завршена прва деоница Моравског коридора од Појата до Макрешана. Данас у 15 сати се за саобраћај отвара још 10,9 километара ауто-пута до Кошева. Крушевац и Расински округ тако се најмодернијим ауто-путем повезује са Коридором 10.

За саобраћај се данас отвара још 10,9 километара ауто-пута од Макрешана до Кошева на Моравском коридору. Од 15 сати возачи ће моћи да користе ову саобраћајницу у пуном капацитету. Укупна дужина прве деонице од Појата до Кошева је 27,6 километара.

За Крушевљане, али и све остале, вожња ће бити знатно безбеднија. Користиће се мање времена за путовање, а и потршња горива ће бити мања.

Ауто-пут је пројектован за брзину од 130 километара на час. Коловози су широки 11,5 метара и то га сврстава у најшире ауто-путеве у Србији.

Леонид Вуковић, шеф пројекта Моравски коридор наводи да су изграђене две денивелисане раскрснице - Крушевац исток и Крушевац запад. Изграђено је и четири моста, четири надвожњака и један подвожњак. Укупна дужина је преко 551 метар.

У оквиру радова на хидротехничком уређењу изграђена су два објекта, одбрамбени насип код Крушевца дужине 8,1 километар и обална утврда у Кошевима дужине близу 800 метара, која ће осигурати стабилност трупа ауто-пута и штитиће га од ерозивног дејства Западне Мораве.

"Оно што је био највећи изазов у изградњи конкретно ове деонице од Макрешана до Кошева јесте проузроковано чињеницом да се десни коловоз ауто-пута се поклапа са локацијом бивше северне обилазнице око града Крушевца, односно државног пута првог Б реда број 23, где смо морали саобраћај привремено да изместимо на ове привремене девијације, док су се истовремено у непосредној близини изводили радови на изградњи самог ауто-пута", наводи Вуковић.

Дигитални уређаји на Моравском коридору

Дуж ове деонице постављени су дигитални уређаји који ће прикупљати информације о стању на путевима које су веома битне за учеснике у саобраћају као што је број аутомобила, временске прилике. Оне ће се преко посебног софтвера прослеђивати сигнализацијом или самим уређајима у аутомобилима новије генерације.

Ови уређаји биће постављени и дуж целе трасе Моравског коридора од Појата до Прељине у укупној дужини од 112 километара.

На траси коридора се интензивно ради, тренутно је ангажовано близу 4.000 људи и преко 1.500 путарских грађевинских машина и транспортних средстава.

Леонид Вуковић, шеф пројекта Моравски коридор наводи да је велики број објеката већ завршен.

"Тренутно највећи напредак имамо на деоници од Кошева ка Врњачкој Бањи и од Адрана ка Прељини. Велики број објеката је већ завршен. На деоници од Адрана до Прељине, на пример, радови на изградњи насипа, ауто-пута су практично завршени, ту следе радови на изградњи коловозне онструкције. Од Кошева ка Трстенику ми већ на око 2 километара ауто-пута имамо изведен асфалт у два слоја, такође, у оквиру радова на хидротехничком уређењу се у зони Трстенике изводе радови на изградњи одводног насипа, док се у зони Мрчајевца изводе радови на изградњи новог колектора за Западну Мораву", наводи Вуковић.

Путарина ће се наплаћивати од 1. јануара 2024. године.

петак, 22. новембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње