Отвара се нова траса Моравског коридора - Крушевац ће бити прикључен на ауто-пут
У априлу је завршена прва деоница Моравског коридора од Појата до Макрешана. Данас у 15 сати се за саобраћај отвара још 10,9 километара ауто-пута до Кошева. Крушевац и Расински округ тако се најмодернијим ауто-путем повезује са Коридором 10.
За саобраћај се данас отвара још 10,9 километара ауто-пута од Макрешана до Кошева на Моравском коридору. Од 15 сати возачи ће моћи да користе ову саобраћајницу у пуном капацитету. Укупна дужина прве деонице од Појата до Кошева је 27,6 километара.
За Крушевљане, али и све остале, вожња ће бити знатно безбеднија. Користиће се мање времена за путовање, а и потршња горива ће бити мања.
Ауто-пут је пројектован за брзину од 130 километара на час. Коловози су широки 11,5 метара и то га сврстава у најшире ауто-путеве у Србији.
Леонид Вуковић, шеф пројекта Моравски коридор наводи да су изграђене две денивелисане раскрснице - Крушевац исток и Крушевац запад. Изграђено је и четири моста, четири надвожњака и један подвожњак. Укупна дужина је преко 551 метар.
У оквиру радова на хидротехничком уређењу изграђена су два објекта, одбрамбени насип код Крушевца дужине 8,1 километар и обална утврда у Кошевима дужине близу 800 метара, која ће осигурати стабилност трупа ауто-пута и штитиће га од ерозивног дејства Западне Мораве.
"Оно што је био највећи изазов у изградњи конкретно ове деонице од Макрешана до Кошева јесте проузроковано чињеницом да се десни коловоз ауто-пута се поклапа са локацијом бивше северне обилазнице око града Крушевца, односно државног пута првог Б реда број 23, где смо морали саобраћај привремено да изместимо на ове привремене девијације, док су се истовремено у непосредној близини изводили радови на изградњи самог ауто-пута", наводи Вуковић.
Дигитални уређаји на Моравском коридору
Дуж ове деонице постављени су дигитални уређаји који ће прикупљати информације о стању на путевима које су веома битне за учеснике у саобраћају као што је број аутомобила, временске прилике. Оне ће се преко посебног софтвера прослеђивати сигнализацијом или самим уређајима у аутомобилима новије генерације.
Ови уређаји биће постављени и дуж целе трасе Моравског коридора од Појата до Прељине у укупној дужини од 112 километара.
На траси коридора се интензивно ради, тренутно је ангажовано близу 4.000 људи и преко 1.500 путарских грађевинских машина и транспортних средстава.
Леонид Вуковић, шеф пројекта Моравски коридор наводи да је велики број објеката већ завршен.
"Тренутно највећи напредак имамо на деоници од Кошева ка Врњачкој Бањи и од Адрана ка Прељини. Велики број објеката је већ завршен. На деоници од Адрана до Прељине, на пример, радови на изградњи насипа, ауто-пута су практично завршени, ту следе радови на изградњи коловозне онструкције. Од Кошева ка Трстенику ми већ на око 2 километара ауто-пута имамо изведен асфалт у два слоја, такође, у оквиру радова на хидротехничком уређењу се у зони Трстенике изводе радови на изградњи одводног насипа, док се у зони Мрчајевца изводе радови на изградњи новог колектора за Западну Мораву", наводи Вуковић.
Путарина ће се наплаћивати од 1. јануара 2024. године.
Коментари