Читај ми!

Почела реконструкција пруге Ниш-Димитровград

Реконструкција и модернизација железничке пруге Ниш-Димитровград почела је јутрос радовима на деоници отворене пруге између железничких станица Станичење и Пирот, дугој око седам и по километра, рекао је Ненад Станисављевић из Инфраструктуре “Железница Србије”.

За нешто више од сат времена, од јутрос када је започета реконструкција и модернизација железничке пруге Ниш-Димитровград, уклоњено је првих седам поља постојећег, старог колосека укупне дужине 175 метара, изјавио је Ненад Станисављевић.

Станисављевић је изјавио да је реализација пројекта почела јутрос у осам часова радовима на деоници отворене пруге између железничких станица Станичење и Пирот, дугој око седам и по километра.

Како је прецизирао, радови су почели од излаза из станице Станичење према улазу у станицу Пирот.

"Вредност уговора 169,7 милиона евра, рок три и по године"

Према Станисављевићевим речима, деоница Станичење - Пирот је прва фаза радова у оквиру реконструкције и модернизације пруге Сићево - Димитровград, у дужини од 86 километра и она обухвата грађевинске и припремне радове за електрификацију и сигнализацију, као и електрификацију ове деонице.

"Вредност уговора за модернизацију пруге Сићево - Димитровград износи око 169,7 милиона евра, а рок за завршетак овог посла је 1.276 дана, односно три и по године", додао је Станисављевић.

Станисављевић је навео да ће се на прузи најпре изводити радови на реконструкцији грађевинске инфраструктуре, а по њиховом завршетку радови на електрификацији и уградњи савремених сигнално - сигурносних и телекомуникационих уређаја.

Само градилиште, како је истако, подељено је на две деонице, и то Просек (Сићево) - Станичење и Станичење – Димитровград.

Станисављевић је прецизирао и да је због сложености и великог обима посла, деоница Станичење - Димитровград подељена на три поддеонице, и то на Станичење-Пирот, Пирот-Суково и отворену пругу Суково-Димитровград, укључујући и станице Пирот и Суково.

"Путнички саобраћај се не одвија, теретни у терминима када деоница буде отворена"

Навео и да ће се радови између Станичења и Пирота одвијати у терминима од 36-очасовних затвора колосека на овој прузи.

"Путнички железнички саобраћај између Ниша и Димитровграда се не одвија, док ће теретни функционисати у терминима када ова деоница пруге буде отворена за саобраћај", нагласио је Станисављевић.

Према његовим речима, за пројекат реконструкције и модернизације железничке пруге Сићево - Димитровград изабрани извођач радова представља конзорцијум фирми који предводи бугарска компанија "Trace group hold plc", а у коме су још и "Consorzio armatori ferroviari s.c.p.a" и "Start - Engineering JSC".

Станисављевић подсећа да се овај пројекат финансира из кредита Европске инвестиционе банке (ЕИБ) и буџета Србије, као и из донације Инвестиционог оквира за западни Балкан (WBIF).

Пројекат реконструкције и модернизације железничке пруге Ниш - Димитровград, како додаје, обухвата реконструкцију, модернизацију и електрификацију постојеће пруге Ниш - Димитровград, затим изградњу нове, једноколосечне, електрифициране обилазне пруге око Ниша у дужини од око 22 километра, као и модернизацију сигналних и телекомуникационих система за целокупан пројекат.

Ова пруга је изграђена 1886/1887. године и деценијама није била у потпуности реконструисана, па су возови на већем броју места саобраћали смањеним брзинама између 10 и 30 километара на сат.

понедељак, 23. децембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње