Почела реконструкција пруге Ниш-Димитровград
Реконструкција и модернизација железничке пруге Ниш-Димитровград почела је јутрос радовима на деоници отворене пруге између железничких станица Станичење и Пирот, дугој око седам и по километра, рекао је Ненад Станисављевић из Инфраструктуре “Железница Србије”.
За нешто више од сат времена, од јутрос када је започета реконструкција и модернизација железничке пруге Ниш-Димитровград, уклоњено је првих седам поља постојећег, старог колосека укупне дужине 175 метара, изјавио је Ненад Станисављевић.
Станисављевић је изјавио да је реализација пројекта почела јутрос у осам часова радовима на деоници отворене пруге између железничких станица Станичење и Пирот, дугој око седам и по километра.
Како је прецизирао, радови су почели од излаза из станице Станичење према улазу у станицу Пирот.
"Вредност уговора 169,7 милиона евра, рок три и по године"
Према Станисављевићевим речима, деоница Станичење - Пирот је прва фаза радова у оквиру реконструкције и модернизације пруге Сићево - Димитровград, у дужини од 86 километра и она обухвата грађевинске и припремне радове за електрификацију и сигнализацију, као и електрификацију ове деонице.
"Вредност уговора за модернизацију пруге Сићево - Димитровград износи око 169,7 милиона евра, а рок за завршетак овог посла је 1.276 дана, односно три и по године", додао је Станисављевић.
Станисављевић је навео да ће се на прузи најпре изводити радови на реконструкцији грађевинске инфраструктуре, а по њиховом завршетку радови на електрификацији и уградњи савремених сигнално - сигурносних и телекомуникационих уређаја.
Само градилиште, како је истако, подељено је на две деонице, и то Просек (Сићево) - Станичење и Станичење – Димитровград.
Станисављевић је прецизирао и да је због сложености и великог обима посла, деоница Станичење - Димитровград подељена на три поддеонице, и то на Станичење-Пирот, Пирот-Суково и отворену пругу Суково-Димитровград, укључујући и станице Пирот и Суково.
"Путнички саобраћај се не одвија, теретни у терминима када деоница буде отворена"
Навео и да ће се радови између Станичења и Пирота одвијати у терминима од 36-очасовних затвора колосека на овој прузи.
"Путнички железнички саобраћај између Ниша и Димитровграда се не одвија, док ће теретни функционисати у терминима када ова деоница пруге буде отворена за саобраћај", нагласио је Станисављевић.
Према његовим речима, за пројекат реконструкције и модернизације железничке пруге Сићево - Димитровград изабрани извођач радова представља конзорцијум фирми који предводи бугарска компанија "Trace group hold plc", а у коме су још и "Consorzio armatori ferroviari s.c.p.a" и "Start - Engineering JSC".
Станисављевић подсећа да се овај пројекат финансира из кредита Европске инвестиционе банке (ЕИБ) и буџета Србије, као и из донације Инвестиционог оквира за западни Балкан (WBIF).
Пројекат реконструкције и модернизације железничке пруге Ниш - Димитровград, како додаје, обухвата реконструкцију, модернизацију и електрификацију постојеће пруге Ниш - Димитровград, затим изградњу нове, једноколосечне, електрифициране обилазне пруге око Ниша у дужини од око 22 километра, као и модернизацију сигналних и телекомуникационих система за целокупан пројекат.
Ова пруга је изграђена 1886/1887. године и деценијама није била у потпуности реконструисана, па су возови на већем броју места саобраћали смањеним брзинама између 10 и 30 километара на сат.
Коментари