четвртак, 05.10.2023, 19:55 -> 22:04
Извор: РТС
Аутор: Горан Ђоковић
Приватне робне марке освајају тржиште, и до 40 одсто јефтиније од великих брендова
У време економске нестабилности у понуди трговинских ланаца у Србији све је више производа приватне, или трговачке робне марке. Такве артикле произвођачи наменски праве под именом бренда и за потребе великих трговинских ланаца. То су производи доброг квалитета. Потрошачи им указују све више поверења, а цена им је и до 40 одсто нижа од цене великих брендова.
Тржиште приватних робних марки у Србији је у развоју. Процењује се да је на нашем тржишту од 8 до 16 одсто таквих производа, а сви велики трговински ланци имају их у понуди. Они су 10 до 40 одсто јефтинији од брендираних, а доступни су највише у Београду и Војводини.
Грађани наводе да бирају проверене робне марке.
"Ако сте у одређеној продавници, имате њихов бренд. Онда од њиховог бренда бирам производе који су квалитетнији", наводи једна од анкетираних Београђанки.
Њен суграђанин каже да је задовољан и да је квалитет добар.
Потрошачи су све заинтересованији за производе приватне робне марке, потврђују и трговци.
"Годинама унапређујемо асортиман и негујемо квалитет приватне робне марке. Купци то препознају. Зато овај сегмент континуирано из године у годину расте. Ове године забележен је раст од 20 одсто у односу на годину пре. Купци могу пронаћи у свим категоријама ове производе, а међу најтраженијим категоријама су производи свежих категорија као што су воће, поврће, месо, млечни производи, јаја, сунцокретово уље", наводи Милица Поповић, портпаролка компаније "Делез Србија".
Стручњаци кажу да компаније из Србије имају потенцијал за производњу приватне робне марке за домаће и стране купце.
"Oно што је интересантно код тих производа је управо то што је сјајна ствар за саме произвођаче. Једноставно, обезбеђен је пласман производа у самим продавницама. А за саме трговачке ланце је добро што могу да управо брину о самим трошковима, волумену продаје и за те трошкове могу да једноставно брину колико иде на маркетинг и само позиционирање тих производа у трговинским ланцима", каже Тијана Маљковић из Привредне коморе Србије.
Стручњаци прогнозирају даљи раст учешћа приватних робних марки у Србији. Очекује се да ће акценат бити на премијум сегменту таквих производа.
Коментари