Читај ми!

Жестока конкуренција на кинеском тржишту – "Мицубиши" се повлачи из производње аутомобила у Кини

Јапанска фабрика аутомобила "Мицубиши" повлачи се из производње у Кини због жестоке конкуренције и лоших резултата.

Јапански произвођач аутомобила "Мицубиши" ускоро ће напустити Кину, јављају јапански медији.

Јапанска компанија ушла је на кинеско тржиште 2006. године када је инвестирала у домаћег произвођача аутомобила "Soueast" и поново у 2012. години, када је са кинеским предузећем "Гвангџоу аутомобили" (ГАЦ) оформила заједничку фирму и отворила производно постројење.

"ГАЦ-Мицубиши", наиме, поседује фабрику у граду Хунану, чији је капацитет 270.000 возила годишње. Она је, међутим, престала са производњом још у марту ове године, пише тиражни јапански лист Никеи, због чега "Мицубиши" сада са кинеским партнером преговара о условима под којим био могао да се повуче из ње.

Претходно, у 2021. години, "Мицубиши" је обуставио инвестиције у "Soueast", предузеће из провинције Фуђијен, које је познато по караванима и минибусевима и које је, ослањајући се на технологију и дизајн јапнске компаније, такође производила седане.

Лоши резултати

Разлог за повлачење "Мицубишија" нису геополитичке трзавице између САД и њених савезника са једне и Кине са друге стране, или жеља да се изврши економско одвајање од најмногољудније земље света, како је то тренд последњих година, већ просто лоши резултати у продаји, односно, жестока конкуренција на кинеском тржишту, где, осим свих познатих светских брендова, аутомобиле производи и више од десет домаћих компанија.

У 2022. години бренд "Мицубиши" је у Кини продао само нешто више од 38.500 возила, што је био велики пад од чак око 60 посто у односу на 2021.

Тежина ситуације је нарочито јасна ако се зна да је "ГАЦ-Мицубиши" врхунац достигао 2018. године када је продао 140.000 возила.

Све популарнији домаћи брендови

У Кини су, иначе, све популарнији домаћи брендови - од око 23 и по милиона путничких возила продатих у тој земљи прошле године, 50,7 одсто је изашло са производних линија домаћих компанија, што је раст од више од пет одсто у односу на 2021.

Такође, петина свих продатих возила у најмногољуднијој земљи света прошле године су били електрични аутомобили, и мада ГАЦ њих производи одвојено, сам "Мицубиши" није био у стању да кинеском тржишту понуди чисто електрични модел, тако да није успео ни да искористи растући талас популарности те врсте возила.

Јапански произвођачи прошле године су колективно уграбили удео од око 18 посто кинеског тржишта аутомобила, што представља пад од скоро три одсто у односу на претходну.

Рат ценама у Кини

Јапански пословни људи жале се на рат ценама који се тренутно одвија у Кини, односно, на чињеницу да због жестоке конкуренције поједини произвођачи обарају цене испод линије исплативости како би привукле потрошаче и од других преотеле тржиште, што онда и друге присиљава да спусте цене и одрекну се профита, те уђу у минус.

Сматра се да ће постројење у Хунану преузети група ГАЦ, чији је тренутни удео у заједничкој фирми 50 одсто (других 50 одсто држе фабрика "Мицубиши мотори" и компанија "Мицубиши трговина"), и да ће се у будућности у њој посветити искључиво производњи електричних аутомобила.

ГАЦ је пети највећи домаћи произвођач аутомобила, који је у 2021. године успео да потрошачима преда кључеве за преко два милиона возила.

петак, 22. новембар 2024.
7° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње