Повратак ноћног воза Љубљана–Београд, кад путници могу да очекују стару линију
Поновно успостављање ноћног путничког воза Љубљана–Београд било је главна тема на састанку ресорних министара Словеније и Србије.
Повратак ноћног воза Београд – Љубљана преко Загреба, први је задатак министара две земље договорен на Бледу.
"На предлог мог колеге, како бисмо боље продубили сарадњу и са Италијом, Аустријом, Хрватском, одлучили смо да предложимо формирање заједничког тела како би шински превоз искористили максимално за превоз и путника и терета“, рекла је Аленка Братушек, министарка инфраструктуре Словеније.
"Причали смо о ноћном возу, који је идеја министарке Братушек, ми смо то прихватили и нама је то веома важно и драго ми је што се очигледно сви разумемо, да ћемо значај дати развоју железнице која је еколошки и бржи начин превоза“, рекао је Горан Весић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Рентабилност путничког воза од Љубљане до Београда потврђена је и након састанка са директором словеначких железница.
Словеначке железнице могу већ за два месеца да учине да ноћни воз функционише, каже Душан Мес, генерални директор "Словенске железнице". "Највећи проблем је расподела трошкова између све три железнице, због мишљења да је воз нерентабилан", рекао је Мес.
"Уз помоћ транспортне заједнице решавају се ти проблеми и сигурна сам да ћемо до краја године имати покренуте возове које смо имали пре короне“, каже Анита Димоски, помоћница министра за железнички и интермодални транспорт.
Од Београда до Љубљане има око 550 километара пруге, од чега 119 у Србији, 316 у Хрватској и 115 у Словенији.
Коментари