петак, 16.12.2022, 16:00 -> 16:52
Извор: РТС
Весић: Идуће године 288 милијарди динара за завршетак инфраструктурних пројеката
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић најавио је да ће средствима из буџета од 288 милијарди динара следеће године бити завршено неколико најважнијих инфраструктурних пројеката. У марту би, истиче, требало да буде готова брза саобраћајница Сурчин–Нови Београд, 1. јуна део обилазнице око Београда до Бубањ потока, а до почетка априла део Моравског коридора до Макрешана. Измене Закона о планирању и градњи ће, каже, обезбедити већу транспарентност, тако што ће локацијски услови бити издавани у е-простору, а не више у папиру.
Ове године Србија је оборила рекорд када су у питању директне стране инвестиције, скоро четири милијарде евра за 11 месеци. У току су преговори о 87 нових инвестиционих пројеката чија вредност прелази 8, 8 милијарди евра. Улагање у инфраструктуру као и саобраћајну мрежу, један је од разлога за долазак све више инвеститора.
Горан Весић истиче да је из буџета Србије за следећу годину опредељено 288 милијарди динара за завршетак неколико важних инфраструктурних објеката.
Најављује да би у марту требало да буде готова брза саобраћајница Сурчин–Нови Београд, која ће повезати Земун с Новим Београдом и омогућити брзи излазак на ауто-пут "Милош Велики".
"Већ 1. јуна ће бити завршен део обилазнице око Београда до Бубањ потока. Да би обилазница била потпуно готова потребно је да уговоримо последњи 31 километар од Бубањ потока до Панчева с оним великим друмско-железничким мостом код Винче. Када тај мост буде направљен, он ће омогућити и прављење железничке обилазнице око Београда", објаснио је министар.
Тиме ће, додаје, бити измештен сав транспортни саобраћај са Газеле, односно из центра Београда. Забрана саобраћаја ће додатно бити обезбеђена и постављањем портала с камерама, тако да ће они који буду кршили ту забрану бити, према речима Весића одмах кажњени.
Што се тиче Моравског коридора, најављује да ће до почетка априла бити завршен део до Макрешана, око 19 километара, мало пре Крушевца. До краја септембра биће завршен и део до Кошева, 28. километар изнад Крушевца.
"Тако да ће Крушевац бити прикључен на ауто-пут до краја септембра наредне године", прецизирао је Весић.
Безбедност саобраћаја
Ресорни министар указује да безбедност путева није само у надлежности тог Министарства, већ и Министарства за унутрашње послове.
"Кроз измене Закона о безбедности саобраћаја ја сам сигуран да ће МУП повећати казне за оне који се понашају супротно правилима. У оквиру Министарства биће сектор који ће се бавити само безбедношћу саобраћаја на путевима, али и железничког, водног и ваздушног. Ми смо земља на Балкану, где највише процентуално људи гине, што није нормално", указао је он.
Лакше до аеродрома у Београду
Наводи и да ће путници од пролећне сезоне лакше прилазити аеродрому "Никола Тесла".
"Нама недостаје још неколико месеци да се заврше радове. Ја знам и разумем да сада није баш потпуно комотно, али ми градимо нову аеродромску зграду. А изградити нову зграду уз реконструкцију старе а да аеродром ради, није могуће ако немате такву врсту радова", сматра министар.
До почетка летње сезоне биће готови и радови на новом терминалу.
Истиче и да ће београдски аеродром ове године забележити рекордан број превезених путника више од шест милиона, као и да ће потенцијал аеродрома бити 15 милиона путника.
Такође, наводи и да ће "Ер Србија" идуће године имати 21 редовну линију.
Шта доносе измене Закона о планирању и градњи
Весић каже да ће суштина измена Закона о планирању и градњи бити да обезбеди већу транспарентност, што значи да ће локацијски услови бити издавани у е-простору, а не више у папиру.
Такође, сви носиоци јавних овлашћења ће стално морати да ажурирају кроз е-простор своје услове који ће бити свима доступни.
Инвеститори ће морати да дају полису осигурања од штете трећим лицима пре пријаве радова да би се уколико се деси несрећа знало одакле ће оштећени моћи да се наплате.
Пре добијања употребне дозволе инвеститори ће морати да дају доказе о кретању грађевинског отпада, односно да је предат оператеру.
"Имамо намеру да неке процедуре упростимо, да стимулишемо зелену градњу, да сви јавни објекти које држава гради морају да имају цертификат зелене градње. И сви који граде преко 10.000 квадрата мораће да имају зелене цертификате", прецизирао је Весић.
Значајно је и то да ће сви који буду имали зелене цертификате плаћати мање доприносе за грађевинско земљиште, рекао је Весић.
Коментари