Сеничић: Сајам вина – промоција и додатак за туристе који желе нешто другачије
Директор Националне асоцијације туристичких агенција Александар Сеничић каже за РТС да Србија нуди велики избор добрих вина, што се видело на сајму и наградама које су добиле наше винарије. Како каже, то је једна од најбољих промоција свега што Србија може да понуди, уз планине и посебне природне лепоте, ово је додатак за оне туристе који желе да виде нешто друго и нешто другачије. Ова сезона би могла да се назове сезоном почетка опоравка рада туристичких агенција, истакао је Сеничић.
Сајам вина у Београду који ових дана прати самит "Отворени Балкан" још једном је указао на неке туристичке потенцијале који можда и нису у потпуности искоришћени.
Уз добро познате старе подруме и традицију која датира још од времена кнеза Михаила Обреновића, Србија би данас могла да се похвали квалитетним сортама вина које су омиљене на светским трпезама и мањим или већим приватним винаријама које добар глас о винарству Србије широм проносе.
Директор Националне асоцијације туристичких агенција Александар Сеничић рекао је, гостујући у Јутарњем програму РТС-а, да је последњих десетак година дошло до експанзије производње вина и враћање на стару традицију у Србији која постоји дуги низ година, што је довело до тога да имамо оформљене винске руте.
Увек може боље и трудимо се да се кроз одређене програме винских тура то промовише, сомелијери су постали помало и туристички водичи, напомиње Сеничић.
"Србија нуди пуно и добро, велики избор добрих вина, што се видело на сајму и наградама које су наше винарије добиле", рекао је Сеничић.
Додатак за туристе који желе да виде нешто друго
Говорећи о винском туризму, Сеничић каже да се базира на групи људи које занима да пробају вина, да осете специфичност аутохтоних сорти вина, који обиђу једну, две или три винарије у току дана. "Приватне винарије нуде дегустационе центре с којима можемо да будемо поносни и где све већи број странаца обилази винарије и купује вина", каже он.
Како каже, то је једна од најбољих промоција свега што Србија може да понуди, уз планине и посебне природне лепоте, ово је додатак за оне туристе који желе да виде нешто друго и нешто другачије.
"Имамо велики број земаља које су на бази винског туризма направиле велику експанзију. То су Шпанија, Италија, Јужна Африка, земље са дугом традицијом и најпознатијим сортама вина и флашираним винима које познаје цео свет. У САД имамо огроман број произвођача, као и у Аустралији. Велики број земаља овоме придаје значај, то је значајна привредна грана", указао је Сеничић.
Када говоримо о туристичком аспекту ово је производ плус, поготово када се прича у оквиру "Отвореног Балкана". "Ми имамо заједничке туристичке производе који обједињују не само три државе већ комплетан Западни Балкан", додао је Сеничић.
Промет туристичких агенција
Туристичке агенције бележе 50 одсто већи промет него прошле године, мада је то и даље за петину мање него 2019. године. Ипак, ова сезона би могла да се назове сезоном почетка опоравка рада туристичких агенција.
Сеничић каже да је ово сезона почетка опоравка рада туристичких агенција, тешко је било преживети ове три године, било је агенција које су престале да раде.
"На нашем тржишту је 220 или 240 организатора путовања, од тог броја 185 је у Јути. Важно је да је између 50 и 60 посто повећање у односу на прошлу годину, али је то око 80 одсто онога што смо имали 2019. године", подвукао је директор Јуте.
Према његовим речима, неколико је разлога за то – с једне стране затвореност тржишта и корона, а са друге стране, агенције су опрезно приступиле реализацији програма ове године без жеље да улазе у неке велике ризике.
Ова година је почетак опоравка рада туристичких агенција, а 2023. ће бити боља него 2019, сви показатељи иду у том правцу и очекујемо да и у септембру буде значајног интересовања за дестинације које се нуде, надамо се да неће бити великих затварања када је реч о корони, каже Сеничић.
О броју ноћења и девизном приливу
Од почетка године нашу земљу је обишло 2.600.000 туриста, остварено је 8.500.000 ноћења, а девизни прилив је износио више од 960 милиона евра.
Са друге стране, поставља се питање колики је оквирно број наших држављана који ће ове године летовати у иностранству.
Сваке године је то број између милион и двеста и милион и по људи, рачунамо да ће тако бити и ове године, велики број људи путује преко туристичких агенција, а око 20 посто који раде у индивидуалном аранжману, изнео је Сеничић податак.
"Рачунице ћемо свести крајем септембра. Када говоримо о Србији као туристичкој дестинацији то су сјајни резултати – била је дилема на почетку короне да ли ћемо остати до те мере занимљиви на туристичким тржиштима за које смо се ранијих година изборили, то је једна дуготрајна кампања која је дала резултате, то смо видели 2019. па и 2020. године", истакао је Сеничић.
Ова година је показатељ да се добро радило дугорочно када гледамо уназад, остали смо занимљива туристичка дестинација, резултати су охрабрујући, можемо да се надамо да ћемо до краја године достићи резултат који је био прошле године, када говоримо о девизном приливу, додао је он.
О заменским ваучерима и ваучерима за Србију
Сеничић каже да је код заменских путовања искоришћено 85 одсто и очекујемо да је то број који ће до 1. јануара бити искоришћен, један део људи није искористио, јер неке агенције су престале да постоје.
Према његовим речима, остатак људи који неће моћи да искористи заменска путовања до 1. јануара, добиће новац 1. фебруара.
Сеничић каже да када су у питању ваучери за Србију, интересовање је велико. Нада се да ће нова влада наћи начин да и следеће године тај борј буде између 150.000 и 200.000 ваучера, што је подстицај више за угоститељски део привреде.
"Фале нам туристи из Кине, Кореје и из Сједињених Америчких Држава", закључио је Сеничић.
Коментари