Читај ми!

Ковачевић: На Дунаву у Бугарској заробљено више од милион тона угља за Србију

Помоћник министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Вељко Ковачевић изјавио је да је због тронедељне обуставе пловидбе на Дунаву у Бугарској, на сектору Белане, заробљено више од милион тона угља из бугарских рудника који треба да стигне у нашу земљу.

Вељко Ковачевић је рекао Танјугу да су у току преговори са надлежнима у Бугарској да се у Белане спусти наша механизација, како би се омогућио пролаз бродовима ка Србији.

Додао је да водни саобраћај кроз нашу земљу функционише без сметњи, иако су на снази мере ограничења због ниског водостаја.

"Низводно од Србије на сектору Белане пре три недеље је дошло до потпуне обуставе пловидбе. Румунска механизација је изашла на терен како би урадила било које превентивне радове да би се одређени нивои пловности створили у Беланама. Тренутно преговарамо са Бугарима да и ми спустимо помоћ и део механизације. У том делу се појављују још два критична сектора где може да дође до потпуне обуставе пловидбе", објаснио је помоћник министра.

Када је реч о нашој земљи, Ковачевић каже да су на снази мере ограничења, али да за сада нема обуставе пловидбе на водотоковима кроз Србију.

"Обустава водног саобраћаја у Бугарској утиче на нашу економију"

Ковачевић је оценио да обустава водног саобраћаја у Бугарској много утиче на нашу економију, јер не само да је ометен транспорт енергената, већ је обустављен и ка луци Констанца извоз и увоз наших житарица и ђубрива, као и сировина које користе железаре.

Додао је да је добра ствар што велике количине угља из Румуније долазе у нашу земљу Дунавом из лука Орсава и Туну Северин.

Када се наша механизација спусти у сектор Белане у Бугарској, навео је, Србија више неће зависити од природних непогода, нити од бугарске администрације.

"Критичне три деонице"

Када је реч о пловности река кроз Србију, Ковачевић је истакао да су критичне три деонице: код Чортановаца где је дошло до сужења ширине пловног пута са 180 на 120 метара, Футога где се појавио спруд који је ушао у кинету пловног пута и Баричке аде на Сави.

Према његовим речима, на сва три места је постављена механизација како би се превентивно обезбедио пловни пут, уколико дође до додатног пада водостаја.

На питање какве су прогнозе и када ће се водостај стабилизовати, Ковачевић је рекао Танјугу да је ситуација неизвесна иако је пало доста кише последњих дана, што је повољно утицало на средњи ток Дунава код Мађарске.

"Потребне су нам падавине мало дужи период, како би дошло до дугорочне стабилизације јер је Дунав огромна река, нама је потребна стабилизација хидролошког стања од Немачке до Бугарске да би се подигао ниво воде", казао је Ковачевић.

понедељак, 25. новембар 2024.
6° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње