уторак, 12.04.2022, 20:00 -> 20:08
Извор: РТС
Шта је стартап и како од идеје направити успешну фирму
Колико су стартапови прилика за појединце, а колико за српску привреду и да ли је Србија идеално место за нове мале компаније. Наши стартапови су подигли 23 милиона евра инвестиција и то показује да је ово јак сектор, и у њих су инвестирали страни фондови, рекла је Наташа Шкрбић из иницијативе "Дигитална Србија".
Када поменемо стартап, најчешће помислимо на фирме које су основали млади људи, за које нико није чуо док се нису обогатили, али у животу није све баш тако бајковито.
Наташа Шкрбић, програмска директорка за област стартап екосистема у иницијативи "Дигитална Србија" објаснила је гостујући у Јутарњем програму да стартап подразумева младу, новоосновану, иновативну компанију која може много да расте, а као таква је препозната у нашем правном систему.
"То је релативно нов појам. С обзиром на то да је прошле године донета стратегија за развој стартап система и у оквиру те стратегије предвиђено је да се они препознају законом", навела је Шкрбићева.
Према њеним речима, стартапови у почетку раде нешто иновативно, али могу да раде и нешто што иначе радимо само на бољи начин.
Навела је пример дописивања порукама, за шта нам је био потребан кредит, а онда је Вајбер направио да можемо преко интернета да се дописујемо.
"Они нису измислили ништа ново суштински, али јесу иновирали и побољшали тај процес. Све што доприноси нашем животу и послу, да буде брже и ефикасније може да се сматра стартапом", навела је Шкрбићева.
Додала је да се иницијатива "Дигитална Србија" бави промоцијом, али има и специфичне програме попут програма "Предузми идеју", која има за циљ креирање мултидисциплинарних тимова, а иницијатива покушава да креира што бољи екосистем за стартапове.
Напоменула је да подржавају и сваки индивидуални стартап, а имају и групу Пословних анђела који улажу у стартапе који су у веома раним фазама.
"Истраживање спроведено у оквиру пројекта Предузми идеју које је спроведено сада, али и пре неколико година, показало нам је да имамо разлоге за оптимизам. У Србији у 90 посто случајева рад на стартапу је тимски рад, обично су то особе које већ имају искуства у одређеној области са 36, 37 година и почињу да раде сопствени посао", истакла је Шкрбићева.
Како је напоменула, у 25 одсто случајева стартапове су покренуле жене, што је више од европског просека.
"Имамо податак да се 80 посто компанија регистровало од 2019. година. Стартапови су у кризи могли да се снађу. У Србији имамо око 400 стартапова", рекла је.
Додала је да је Србија препозната у светким извештајима по производњи игара. "Наши стартапови су подигли 23 милиона евра инвестиција и то показује да је ово јак сектор. И у њих су инвестирали страни фондови", објаснила је.
Препоручила је да сви који имају идеју и желе да започну бизнис могу да погледају стартап портал, где могу наћи коме да се обрате у било којој фази стартапа.
Одговарајући на питање да ли је пожељније да једна особа крене у стартап или више њих, Шкрбићева је рекла да идеја можда креће од једне особе, али тим је неопходан, и потребно је да се пронађу саборци за пројекат.
Коментари