понедељак, 11.04.2022, 09:00 -> 13:50
Извор: РТС
Пруга од Новог Сада до Суботице мења географију – вијадукт код Врбаса биће дуг 1.600 метара
После пуштања у саобраћај прве деонице пруге велике брзине од Београда до Новог Сада настављени су радови на другој деоници, од Новог Сада до Суботице. Та деоница је дуга 108 километра, а на њој ће бити изграђено 49 нових објеката – надвожњака, подвожњака, вијадукта. Са становишта географије биће једноставније, а извођачи сада имају искуство са првом деоницом, каже за РТС Ненад Станисављевић из "Инфраструктура Железнице Србије".
Радови на изградњи пруге велике брзине од Новог Сада до Суботице званично су почели 7. априла, када је и обустављен железнички саобраћај на овој траси. Први задатак је демонтажа читаве контактне мреже.
Ненад Станисављевић из "Инфраструктура Железнице Србије" истиче да се тренутно ради на демонтажи контактне мреже да деоници Сајлово–Змајево.
"Због тога упозоравамо и апелујемо на све грађане, оне који прелазе преко пруге и живе близу, да поштују знаке упозорења и не прилазе контактној мрежи и радовима, јер и поред тога што је обустављен железнички саобраћај до Суботице, контактна мрежа ће на неким деоницама стално, или повремено бити по високим напоном", објашњава Станисављевић.
Истиче да, да би дошло до несреће, није потребно да се контактна мрежа додирне, довољно је да се уђе у струјно коло, које је некада и неколико метара удаљено од контактне мреже. "Најсигурније је ни не прилазити градилиштима. Такви случајеви се обично трагично завршавају", рекао је Станисављевић.
Радови ће трајати до краја 2024. године
Рок за извођење радова почео је да тече од тренутка обуставе саобраћаја, а предвиђено је да трају 33 месеца, до краја 2024. године.
Међутим, и пре 7. априла било је радова који нису захтевали обуставу саобраћаја – радови у Железничкој станици Нови Сад, у Кисачкој улици у Новом Саду на надвожњаку.
"Сада крећу интензивни радови, почело се са демонтажом контактне мреже, следи демонтажа пруге и изградња нове. Трећу деоницу изводи Конзорцијум кинеских железница, који је радио и деоницу од Београд центра до Нове Пазове. Као што смо имали ситуацију од Београда до Новог Сада да је потпуно промењена географија, слично је и овде. Изградиће се 49 нових објеката, али овде је равница, па се очекује да ће лакше ићи радови", наводи Станисављевић.
Градиће се подвожњаци, надвожњаци, војадукти.
"Један од највећих објеката на том делу пруге биће вијадукт у Врбасу, који ће имати 1.600 метара, биће реконструисане све железничке станице на овом потезу - њих девет, а биће изграђене и три нове – Ловћенац, Руменка и Врбас. Реконструисаће се железнички чворови Нови Сад, Суботица и Врбас", појашњава Станисављевић.
Од Београда до Суботице за сат и 15 минута
Све то ће омогућити да 2024. возови од Новог Сада до Суботице стижу за сат и 15 минута, прелазећи 108 километара.
"До пре пар година возови су ту удаљеност по реду вожње прелазили просечно за 2,5 сата, брзином од четрдесетак километара на сат. Замислите шта ће бити када буде пет пута брже, ићи ће се 200 километара на сат", истиче Станисављевић.
Вредност инвестиције је милијарда и 160 милиона евра, одк је прва деониц коштала милијарду евра.
"Очекујемо да су сви изазови на првој деоници савладани и да ће овде ићи много лакше. Са становишта географије и природе биће једноставније и извођачи сада имају искуство са првом деоницом", закључио је Ненад Станисављевић из "Инфраструктура Железнице Србије".
Да би се омогућило редовно и несметано функционисање саобраћаја, "Инфраструктура Железнице Србије" је претходне две године реконструисала регионалне пруге.
Коментари