Паушалци добијају решења у електронско сандуче – како га "откључати"
Решења за паушално опорезивање се последње две године шаљу искључиво у електронском облику, а прошле недеље су најновија, за 2022, достављена корисницима. Драган Агатуновић из Порске управе рекао је за РТС да су донели решење у електронском облику за 101.000 паушалаца и поставили их у пореско сандуче.
Последњих година привредни субјекти имају могућност да са Пореском управом успоставе контакт електронским путем. Број услуга које су им на овај начин доступне се повећава, а корист од тога имају привредници и предузетници, али и држава.
Драган Агатуновић из Пореске управе рекао је за РТС да је Пореска управа донела решење у електронском облику за 101.000 паушалаца и поставила их у пореско сандуче у току претходне недеље.
"Обвезници могу преузети та решења, одштампати та решења, увек имати увид у износ задужења на годишњем нивоу, али најбитније је да се свим паушалцима доносе решења на почетку године, за текућу пословну годину. У јануару имамо износ задужења за целу пословну годину", објаснио је Агатуновић.
Према његовим речима, прелазак на електронску комуникацију је важан јер се смањују трошкови администрирања Пореске управе, трошкови штампања, ковертирања, слања поштом.
Обвезници могу могу да прочитају или преузму та решења из пореског сандучета, не бришу се са портала Пореске управе, па су зато, како каже, сви задовољни.
Шта је потребно за приступ е-сандучету
Агатуновић је рекао да обвезници морају имати електронски дигитални сертификат да би систем препознао да су они овлашћени за приступ порталу. Додаје и да постоје пет сертификационих тела у Србији.
"Позивам грађане да преузимају сертификате јер све више услуга се остварује електронским путем, јер смо као друштво оријентисани на све већи степен аутоматизације и дигитализације", рекао је он.
Које услуге су доступне пореским обвезницима
На порталу обвезник може подносити пореске пријаве и погледати стање, подносити разне захтеве, подизати уверења о измиреним пореским обавезама у електронском облику.
Агатуновић указује да Пореска управа повећава ниво услуга сваке године.
Говорећи о проблемима у комуникацији, Агатуновић напомиње да је пре више година долазило до техничких проблема, јер, како каже, чекамо последњи дан рока за подношење пријава.
"Отклонили смо техничке проблеме. На месечном нивоу примамо више од 600.000 пореских пријава, годишње преко седам милиона", закључио је Агатуновић.
Коментари