Тестирање модерне пруге до 4. фебруара, од марта возом од Београда да Новог Сада за 36 минута
Возови би првом деоницом брзе пруге од Београда до Новог Сада требало да крену у марту, а даље за три године до када би модерна пруга требало да буде спојена са Мађарском. Крајем октобра у Србију је стигао први брзи воз купљен од швајцарског "Штадлера", а до марта по уговору стижу још два.
Железнички саобраћај је најкомфорнији, најбезбеднији и еколошки, најприхватљивији. Да би био и најбржи 2019. почела је реконструкција пруге од Београда до мађарксе границе.
Пруга кроз Србију, од Београда преко Новог Сада и Суботице до Келебије, дуга је нешто више од 180 километара, њена реконструкција и модернизација обавља се на три деонице.
Гради се око 120 нових објеката – подвожњаци, надвожњаци, галерије... Реконструисане су старе станице и изграђене нове.
Ненад Станисављевић из Инфраструктура железнице Србије наводи да је готво завршена изградња великог вијадукта кроз Фрушку гору, дугог три километра, две тунелске цеви од хиљаду и 1.100 метара.
Овакав један пројекат тешко може да прође без непредвиђених ситуација, без тешкоћа које је тешко проценити и пројектовати, додаје Станисављевић.
Тестирање пруге до 4. фебруара
Реорни министар Томислав Миморовић наглашава да је циљ је да се пругу пусти у комерцијалну употребу 1. марта.
"Да ли ће то бити 25. фебруара, првог или петог марта мислим да није толико значајно. Оно што је кључно је да два највећа града у Републици Србији буду повезани квалитетном железничком инфраструктуром", каже Момировић.
Пругу ће до 4. фебруара тестирати немачки "Дојче бан техник систем". До тада, возови између Београда и Новог Сада неће саобраћати од 6.30 до 17.30 часова.
Та мерна кола ће ићи и постепено повећавати брзину, мерити све параметре и геометрију колосека и железничку инфраструктуру и стање сигнализације, објашњава Ненад Станисављевић.
"Направиће пресек свега до сада учињеног по свим стандардима да ли је то оно како треба да изгледа пруга за велике брзине", додаје Станисављевић.
Возови имају 314 места
Електромоторне гарнитуре "Kiss 200" које ће саобраћати на релацији Нови Сад-Београд са пет редовних линија у једном смеру и пет у другом, имају 314 места.
Драгана Станковић из "Србија Воза" указује на то да је реч о најексклузивнијим електромоторним гарнитурама које саобраћају и у појединим европским земљама.
"Србија Воз као оператер први у региону има такве возове. Из центра Београда до центра Новог Сада стижете интерсити возом за 36 минута, региоекспрес возом за 40 минута или регио возом за 50 минута", истиче Станковићева.
Деоница од Београда до Старе Пазове финансирана је из кинеског кредита, од Старе Пазове до Новог Сада из руског зајма. За радове на трећој деоници од Новог Сада до граничног прелаза Келебија, који су кренули пре неколико месеци, средства су обезбеђена из кинеског кредита.
Према речима министра Моморовића, грађевинска дозволаје издата пре неколико месеци и завршено је 95 одсто експропријације.
"Ту више нема застоја. Радови се интензивно изводе. Враћамо железницу на велика врата у нашу државу", оцењује Момировић.
Трећа деоница до Келебије требало би, каже, да буде завршена за три године чиме Србија постаје део модерне европске железничке мреже.
Коментари