Читај ми!

Мали: Радови на градњи Београдског метроа почињу 22. новембра

Радови на изградњи Београдског метроа почињу 22. новембра на Макишком пољу, најавио је министар финансија Синиша Мали, након потписивања уговора о Пројекту изградње инфраструктуре за метро.

Потписивање уговора омогућиће да 22. новембра почне узградња прве линије метроа. Уговор о изградњи депоа биће потписан у фебруару, а за изградњу приступних саобраћајница у марту следеће године, кажу надлежни. У јулу ће бити потписан уговор о изградњи станица и тунела, а у новембру ће почети изградња депоа на Макишком пољу.

Почетак изградње саобраћајница нас очекује у мају, а станица у септембру 2023. речено је након што су уговор потписали министар грађевинарства Томислав Момировић, градски секретар за стамбене и комуналне послове Никола Ковачевић, директорка Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда Душица Анђелковић и овлашћени представник компаније "Пауер Чајна" Јанг Бо.

Возови ће бити купљени почетком 2026, а завршетак прве линије метроа и отварање за саобраћај, како кажу, планирани су за 2028. годину. Друга линија метроа треба да буде завршена до 2030 године. Француске компаније обезбедиће композиције и изградиће подсистеме, а Кинези ће изводити грађевинске радове.

Део који ће градити француске фирме, вредан 454 милиона евра, финансираће се на основу споразума који је Влада Србије прошле године потписала са француском владом.

Кинеске банке углавном фиансирају пројекте које реализују њихове комопаније, тако да ће преостала средства за изградњу прве линије највероватније бити обезбеђена на тај начин. Изградња прве две линије требало би укупно да кошта 4,4 милијарде, а цела инвестиција, заједно са трећом линијом, процењује се на 6,2 милијарде евра.

Траса дуга 21 километар са 21 станицом

Министар Мали је, након што је са кинеском компанијом "Пауер Чајна" потписан уговорни споразум за Пројекат изградње инфраструктуре и насипање платоа за депо метроа на Макишком пољу, рекао да је потписивањем тог документа званично почела градња прве линије метроа (од Макишког поља до Миријева)

"У понедељак, 22. новембра на Макишком пољу, видећете велики број радника, крећемо са остварањем сна, које су генерације пре нас сањале", казао је Мали.

Министар је нагласио да тај сан значи лепшу и бољу будућност, као и да је београдски метро симбол успеха и јаке Србије.

Министар грађевинарства Томислав Момировић, који је потписао уговор са представницима кинеске компаније, казао је да је ово велики дан за Београд и Србију, јер после више од 50 година празне приче почиње реализација пројекта градње Београдског метроа.

Најавио је да ће прва линија бити завршена 2028, а друга 2030. године.

Момировић каже да је потписивању првог уговора претходила озбиљна припрема, с обзиром да су пројекти градње метроа веома тешки и скупи.

"Ниједан град величине Београда не може да се развија без метроа, ако желимо да побољшамо саобраћај и еколосксу перспсктиву Београда морамо да изградимо метро", поручио је министар грађевинарства.

Такође, истакао је да пројекат београдског метроа доноси развојну перспективу не само за Београд већ и српску привреду.

Прва линија од Макишког поља води испод Пожешке, спушта се поред Аде, Београда на води, испод Савског трга, Трга републике, Француском улицом, поред Луке Београд до Аде Хује и наставља према Миријеву. На траси дугој 21 километар биће укупно 21 станица.

Дрга линија водиће од Миријева преко Савског трга, где ће се укршатаи са првом линијом, до депоа на Бежанији. Трећа линија градиће се од Бањице до Бежаније.

Надлежни су уважили примеду Удружења "По мери метро", тако да се планира и да се у каснијој фази од прве линије изгради крак који ће повезати Видиковац, Церак, Лабудово и Петлово брдо.

недеља, 15. децембар 2024.
3° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње