Онлајн трговина незаустављиво расте - купци поручују: дођу на врата, не морам да носим и вучем

Највећи раст електронске продаје бележили су храна, одећа, технички уређаји и опрема, а најактивнији онлајн купци су они између 45 и 59 година. Број виртуелних продајних места у прошлој години премашио је 2.000. Процењује се да ће ове године приход од електронске трговине бити већи од 400 милиона евра.

Пандемија коронавируса убрзала је раст електронске трговине за пет година процењују стручњаци. Све је више купаца који се одлучују да храну и друге производе набаве преко онлајн продавнице.

"Зато што не морам да идем да носим, да вучем. Дођу лепо, донесу испред врата и одговара ми", рекла је анкетирана жена.

"Рецимо јакна на мени је пре пар месеци купљена преко интернета зато што ми се чинило да могу да купим повољније", објаснио је други купац који купује онлајн.

"Како би током 2020. године одговорила на повећану тражњу купаца наша компанијна је три пута повећала капацитете онлајн продавнице, али и увела низ бенефита захваљујући којима је купцима олакшана онлајн куповина. Ако говоримо о појединачним категоријама, највећи раст током 2020. године су забележиле категорије воћа и поврћа, основних животних намирница, рибље и месне конзерве као и смрзнути програм и сиреви", рекла је Милица Поповић из "Макси онлајн".

Вредност динарских електронских трансакција платним картицама у 2020. премашила је 32 милијарде динара, што је готово дупло више него годину дана раније.

"Установљено је да су кључне баријере за развој е-комерца логистика, унапређење процеса у самим компанијама и едукација. Оно на чему морамо сви заједно да радимо је да управо купци добијају што брже своју робу и да то буде у року једног до два дана", каже Зорана Милидраг из е-комерц Асоцијације Србије.

За успешну трансформацију пословања у онлајн простору неопходно је увидети потребе потрошача које су током пандемије промењене.

"Будућност трговине генерално је персонализација сервиса купаца. Дакле, препознавање индивидуалних потреба и њихово задовољавање. Електронска трговина је ту за корак бржа и ближа јер поседује алате, поседује средства за много ефикаснији индивидуални третман купаца од класичне трговине", указао је проф. Зоран Богетић са Економског факултета.

Процењује се да ће се до 2024. године 85 одсто светске трговине обављати онлајн каналима.

среда, 16. октобар 2024.
10° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи