Пандемија би могла да промени навике возача

После прекида од неколико недеља, изазваног епидемијом коронавируса, произвођачи аутомобила у Европи постепено покрећу производњу. Према предвиђањима аналитичара - последице кризе за аутомобилски сектор би могле бити фаталније од оних из 2009. године и Светске економске кризе.

Овог пута све је стало, а погођени су и ланци снабдевања, произвођачи делова, али и сами радници. Велики су губици.

Председник Српске асоцијације увозника возила и делова Милош Петровић каже да је продаја аутомобила у Италији пала за 82 одсто, у Француској 69, а у Шпанији око 70 одсто.

Најбоље је прошла Немачка са падом од око 38 одсто, захваљујући оклевању са увођењем мера.

"То се неће брзо опоравити. Има лагера, има возила, производња је највише роботизована тако да нема много људи, али највећи проблем су компоненте јер највећи број долази из Кине", објашњава Петровић.

Каже да у ауто-индустрији ради највише људи на свету, иако није високо профитабилна као фармацеутска или ИТ индустрија.

"Треба аутомобил произвести, треба га продати, треба га одржавати. Ту су сви људи који раде у ауто-индустрији. Негде је податак да ће 1,1 милион људи у ауто-индустрији у Европи остати без посла. Плашим се да ће их бити више", наглашава Петровић.

Продаја остаје непознаница

Милош Петровић каже да су и даље велике залихе, али да је непознаница како ће се одвијати продаја возила.

"С једне стране имате људе који су користили јавне превозе и који ће се преоријентисати, па ми тражимо шансу у овом делу где ће се превозити возилима. Рачунамо да ће се продаја возила можда брже вратити, самим тим производња мора да прати", истиче Петровић.

Наводи да је сада врло тешко логистички обезбедити да сви делови стигну из Кине.

"Тај еуро један сертификат вам гарантује да је возило из Европске уније преко 50 одсто, да не би било царине, да не би скакала цена. Сви ће се сада преоријентисати да производе сами нешто, али ће то утицати на цену", каже Петровић.

Истиче да су цене возила такве да је финансирање најважније, као и употреба.

"Ако имате фирму и користите аутомобил, природно је да ћете тај новац од зараде трошити на коришћење возила", каже Петровић.

Истиче да ће се производња полако враћати, али да продаја више никада неће бити на истом нивоу.

"Ми смо потрошачко друштво. Људи су полудели, на шест месеци су се мењала возила. Пре годину дана је кренуо тренд да све мање људи има свој аутомобил. Прорадиће шер сервис - аутомобил којим сам ја дошао сада ће да одвезе неког другог, па онда да дође по мене. Не требају нам три аутомобила на три човека, довољан је један", објашњава Петровић.

Нико не одустаје од мотоцикала

Милош Петровић каже да ће се након што фабрике прораде прво производити оно што је наручено.

"Имамо у аутомобилској индустрији прилично велики број отказа. Људи који су планирали свој посао, поручили су возне паркове за ову годину. Велики број људи је у страху одустао од тога, одложио плаћање и тражио да се сачека са производњом", каже Петровић.

Ипак, наводи податак да се у Србији сада продаје већи број возила него када је било бомбардовање.

Каже да је будућност продаје половних возила непознаница јер је доказано да су огромни загађивачи животне средине.

"Људи ће водити рачуна и о томе делу, да купе еколошки чист аутомобил. Држава даје субвенције, финансирање мора да буде знатно повољније. Верујемо да ће скочити продаја половних аутомобила и полако ће се враћати продаја нових", каже Петровић.

Наглашава да нико не одустаје од мотоцикала.

"То изгледа као најбезбедније превозно средство - напољу сте и само ви возите. Имамо податак да ниједан купац мотоцикла није одустао без обзира на то што се ово десило", истиче Милош Петровић. 

субота, 02. новембар 2024.
12° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње