недеља, 24.11.2019, 19:30 -> 21:28
Извор: РТС
Аутор: Горан Ђоковић
Битка за купце: Хипермаркети vs. мале радње
Тржиште Србије знатно је промењено, а долазак светских трговинских ланаца утицао је на све. Неки настају, неки нестају, а мале радње прилагођавају пословање новим условима. Стиче се утисак да највише добијају потрошачи јер је понуда већа него раније.
Неке српске производе из трговинског ланца "Лидл" однедавно можете купити и у иностранству. Услови за почетак извоза су добар квалитет, довољне количине и континуитет испоруке и наравно да за таквим производима постоји потреба и на страном тржишту.
"Подржавамо добављаче да унапређују производњу и уводе сертификате јер на тај начин можемо да кроз нашу малопродајну мрежу извозимо њихове производе. У овом тренутку сомун из Србије се продаје у Бугарској, тост хлеб у Словенији, а млади сир и кесице супе у Хрватској", наводи Мартина Петровић из компаније "Лидл" Србија.
Мирко Ковачевић, произвођач кафе из Ужица нашао је свој пословни интерес у партнерству са једним трговинским ланцем.
"План следеће године је проширење производње. Започели смо и изградњу нове хале која ће бити пуштена у рад половином следеће године са новом и савременом опремом где ћемо запослити одређен број радника", наводи Ковачевић.
Са друге стране, Даворин Даниловић није се пословно везао за велике трговинске ланце. Специјализоване радње постоје у Европи, а он је идеју добио у Италији и Шпанији, па је своју малу радњу отворио у Београду.
"Сам однос према том купцу је потпуно другачији него у маркетима, хипермаркетима. Ми се посвећујемо њему. Да му изађемо у сусрет, да набавимо оно што немамо, да набавимо оно што њему треба. Е, то је оно што је битно, они то осете и враћају се увек. И то је разлика између нас и великих ланаца, јер тамо вас нико не познаје", објашњава Даниловић.
Како ући у трку са великим трговинама
Српско тржиште је релативно мало и нема капацитет набавке мултинационалних система. Како ући у трку са великим трговинама, јер највећи тржишни удео у Србији и даље имају мале радње.
"Мали добављач не може да буде толико конкурентан за велики систем, али је свакако занимљив за потрошаче. Због тога добар спој и прављење добре коалиције између малог произвођача и малог трговца може довести до доброг резултата", објашњава Жарко Малиновић из Привредне коморе Србије.
Потрошачи у Србији у куповину одлазе чешће, купују више меса, теста и смрзнутог поврћа. Важан део потрошње чине свеже воће и поврће. Они желе прихватљиву цену, широк асортиман, добру понуду и квалитет, показују истраживања. Највећа борба на тржишту очекује се управо у тим сегментима.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар