недеља, 13.12.2009, 11:32 -> 13:03
ЈАТ: Преговори са Турцима на добром путу
Разговори о стратешком партнерству са "Туркиш ерлајнсом" одвијају се у "добром правцу", изјавио генерални директор “Јат Ервејза” Срђан Радовановић. Партнерство по угледу на "Фијат" и "Заставу".
Генерални директор "Јат ервејза" Срђан Радовановић рекао је да се разговори са "Туркиш ерлајнзом" одвијају у "добром правцу" и додао да су представници турске дипломатије ступили у контакт са српским властима.
Ствар са стратешким партнерством са 'Туркиш ерлајнсом' се захуктава, и врло је близу тренутак када ћемо ми из 'ЈАТ-а' потпуну комуникацију са 'Туркиш ерлајнсом' препустити власнику капитала, односно држави, јер смо ми већ постали објекат трансакције, а не онај ко то треба да води", прецизирао је Радовановић.
Радовановић је истакао да би добар модел стратешког партнерства могао да буде по угледу на "Фијат" и "Заставу", односно да "Туркиш ерлајнс" и влада буду власници националног авиопревозника, напомињући да ће то бити утврђено током преговора.
Било још заинтересованих за стратешко партнерство са "Јатом", као што су "Марфин група" са Кипра и "Етихад ервејз" из Уједињених Арапских Емирата, али се најдаље и најконкретније у разговорима отишло са "Туркиш ерлајнсом" и "99 одсто даљих корака у том правцу је на влади".
"Туркиш ерлајнс" у плусу
"Јат" ће ову годину завршити са губитком од око 15 милиона евра, што је ниже од првобитно прогнозираних 20 до 25 милиона евра и дупло мање од губитка у претходној години, рекао Радовановић.
"То, наравно, није сјајно, али је боље него што смо се надали. "Јат ервејз", као и већина авиопревозника у свету, ове године има губитке.
"Туркиш елајнс" један је од ретких који је забележио профит у 2008. и 2009. години", нагласио је Радовановић.
ЈАТ у овој години очекује око 1,1 милиона путника, а до децембра ове године превезено је милион путника, док се у 2010. години очекује још пола милиона више.
"Милион и по путника обезбедило би ЈАТ-у позитивни биланс", сматра генерални директор српске авиокомпаније.
"Ове планове неће бити лако остварити, а један од разлога је што је ЈАТ, као јавно предузеће, истовремено и на тржишту и уз то мора да води конзервативну пословну политику", рекао је Радовановић.
Тржиште убразава ЈАТ, а закон успорава
"Ми морамо да крешемо трошкове, да дижемо промет и истовремено да спуштамо цене, а у целој тој ситуацији нас, као јавно предузеће оптерећују и постојеће процедуре. Закони и процедуре се апсолутно морају поштовати, али је чињеница да нас успоравају ", навео је Радовановић, и подсетио да је пројекат за такси услуге путницима ЈАТ-а одложен због жалби у поступку јавне набавке.
Радовановић је указао и да продаја пословне зграде ЈАТ-а на Новом Београду, од које је новац требало да буде употребљен за сервисирање авиона, иде спорије управо због тога што је реч о државној имовини, па се морају поштовати одређене процедуре.
ЈАТ има 15 авиона, од тога је пет у хангару, а десет у саобраћају, а то није довољно за планираних 1,5 милион путника у наредној години, истакао је Радовановић.
"Авиони који лете су супер безбедни, и ми у ЈАТ-у се поносимо чињеницом да смо, када је реч о питањима сигурности и безбедности, у самом светском врху, о чему сведоче сви потребни међународни сертификати, и ригорозне међународне контроле које увек пролазимо без иједне неусаглашености са строгим прописаним међународним стандардима", рекао Радовановић.
У наредној години "ЈАТ ће увести сопствено линијско одржавање авиона, чиме ће у 2010. години бити остварена уштеда од три милиона евра, рекао је генерални директор ЈАТ-а.
"Наши односи са 'Јат техником' су такви да ми од њих стално тражимо рокове, које они прекорачују, а они од нас траже новац са којим ми каснимо из објективних разлога, тако да то није добро", објаснио је Радовановић.
Генерални директор ЈАТ-а је истакао да је то последица "неспретно" изведеног одвајања "Јат технике" од "Јат ервејза" пре неколико година и додао та таква чињеница приморава ЈАТ на сопствено линијско одржавање.
Оснивање сопственог линијског одржавања подразумева запошљавање нових људи, али ће број запослених у ЈАТ-у и даље остати на 1.200, колико их има сада, после програма решавања вишка запослених, пошто ће отићи још један број запослених, најавио Радовановић.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар