План за завршетак моста код Остружнице крајем октобра
Код Остужнице је почело постављање последњих делова челичне конструкције моста над реком Савом, тешких 550 тона. Министарка грађевине Зорана Михајловић обишла је радове на изгадњи моста који је део обилазнице око Београда и присуствовала почетку постављања последњих делова челичне конструкције.
Нови мост преко Саве код Остружнице је дуг скоро 2.000 метара. Зорана Михајловић је рекла да би требало да буде завршен крајем октобра или почетком новембра, као и да би цела обилазница, до Бубањ Потока, требало да буде завршена 2022. године.
"Ово је јединствен случај градње моста не само у Европи већ и у Србији и поносна сам због тога. Ако Београду нешто треба, то је обилазница око Београда. Завршетком овог моста имаћемо низ од 27 км од Батајнице до Остружнице, да радимо на делу од Остружнице до Бубањ Потока и да ће коначно наког тога односно након 2022. Београд имати заокружен прстен са обилазницом", рекла је Михајловићева.
Нагласила је да ће обилазница значајно растерети саобраћај у Београду.
Челична мостовска конструкција над реком укупне је дужине 586 метара, а данас је почео завршни део подизања дела челичне конструкције дужине 80 метара, шине 12 метара, висине шест метара и укупне тежине 550 тона у речном распону Саве, између стубова Ц-3 и Ц-4 на изградњи леве траке моста.
Технички начин постављања моста је први пут изведен не само у Србији него и у овом делу Европе.
Михајловићева је рекла да су хтели данас да покажу јавности шта могу да ураде наши грађевинари и стручњаци.
На питање новинара ли ће се фазно отварати обилазница и пре 2022. године пошто ће неки делови бити готови, Михајловићева је рекла да ће Кинези и Азербејџанци успети да заврше до јесени до Ибарске магистрале односно до петље Орловача.
"Постоје могућности да ћемо део пустити у саобраћај и следеће године, али не бих да дајем рокове. Сви изгледи су да ћемо имати део до Ибарске магистрале."
Михајловићева је рекла да је план да се изгради и Сектор Ц обилазнице око Београда, односно од Бубањ Потока до Панчева и да се већ воде преговори са кинеским партнерима, али да су до сада имали превише скупе понуде, тако да је још рано говорити.
На питање зашто је превише скупа уговорена деоница Коридора 11 Нови Београд – Сурчин и зашто ће се градити нови ауто-пут на Новом Београду пошто недалеко одатле већ има ауто-пут, Михајловићева је рекла да, од када она води то министарство, пита се струка а не политика када је реч о трасама, ценама, роковима, као и да је и по питању тог пројекта све рађено са пројектантима и инжењерима тако да цена није произвољна.
"Када је реч о траси, неке су давно предвиђене просторним плановима у складу са мишљењем струке. Наше мишљење је да треба да имамо ту ауто-пут. У децембру ћемо имати ауто-пут Сурчин–Обреновац и наше мишљење је да је траса преко Новог Београда функционална веза која ће омогућити добру везу Беогада са ауто-путем", рекла је она.
Подршка ЕИБ-а
Шефица ЕИБ за Западни Балкан Дубравка Негре је рекла да овај догађај потврђује да се иновативне солуције и технологије обављају на једном пројекту у Србији и да је ЕИБ-у драго што су могли да подрже тако нешто.
"Тако ће остати знање и искуство у Србији. Прошле године је више од 300 милиона људи прошло ауто-путевима на пројектима које смо финансирали у Европи и шире. Надамо се да ће, када мост код Остружнице и обилазница буду готови, бити повећан транзит кроз Србију".
Каже да јој је посебно драго што ЕИБ сарађује са Србијом у областима транспортне инфраструктуре вредним преко 1,8 милијарди евра.
"Надамо се да ће ускоро бити потписан финансијски уговор и уговор о донацији за нови ауто-пут, од Ниша ка Плочнику, који ће боље повезати југ Србије", додала је Негреова.
Јединствен у свету
Помоћник директора "Путева Србије" Славољуб Тубић је рекао се мост ради са три начина изградње, а то су нагуравање, конзолна градња и дизање челика. "Овај објекат је јединствен у свету", нагласио је он.
"Путеви Србије" очекују да ће тај пројекат бити потпуно завршен најкасније до 15. новембра.
Тубић додаје да се мало касни јер се шлеп ПИМ-а окретао у зони радова и оштетио један елемент.
Директор пројекта Игор Ђорђевић из "Штрабага" каже да ће радови са подизањем челичне конструкције моста над реком бити готови најкасније до сутра ујутру, чиме ће бити комплетирана сва четири распона.
Физичка реализација изградње моста је 90 одсто, а финансијска 82 одсто.
Тај објекат је својеврстан грађевински подухват по самом начину градње, кажу грађевинари.
Нови мост, који се гради уз већ постојећи и који је део обилазнице око Београда, финансирала је Европска инвестициона банка, а цео пројекат кошта 4,1 милијарду динара.
Специфичност изградње моста
Специфичност у изградњи моста је да је челична конструкција изграђена у савском бродоградилишту.
Главни извођач радова на изградњи моста код Остружнице је конзорцијум с компанијом "Штрабаг" на челу, а подизвођач је београдска "Мостоградња".
Радови на изградњи другог моста преко Саве код Остружнице су почели, у присуству тадашњег премијера Александра Вучића, 19. јануара 2016.
Мост ће бити дуг готово два километра и биће изграђен паралелно са постојећим мостом, у оквиру изградње друге траке ауто-пута на обилазници око Београда.
Тај мост ће бити изграђен у оквиру изградње друге фазе ауто-пута Е-70/Е-75 на делу од петље "Добановци" до петље "Орловача".
Пројекат предвиђа изградњу леве траке ауто-пута иза моста у зони петље "Остружница" дужине 1.000 метара, као и уклапање две рампе.
Нови мост ће бити мост "близанац" постојећем мосту. Иначе, мост преко Саве код Остружнице изграђен је и пуштен у саобраћај 1999. и исте године је бомбардован.
У периоду од 2002. до 2006. године мост је реконструисан и пуштен у саобраћај.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар