Како младе стручњаке укључити у ауто-индустрију
Преко 30 докторанада и мастер студената на тему аутомобилске индустрије учествовало је на скупу који је као пратећа манифестација организован на Београдском сајму аутомобила. Тема је како се укључити у нове технологије и имамо ли преспективу као истраживачи и проналазачи нових решења.
Научно технолошки развој у Србији када је реч о аутомобилској индустрији веома је успорен, чуло се на овом скупу. Мали број кадрова који се школују нису довољни да задовоље потребе страних инвеститора. Посла има више него радника, а како бисмо задржали младе и образоване кадрове морамо им понудити боље плаћена места, али и натерати инвеститоре да уз помоћ наше науке нешто конструишу овде у Србији.
"Морамо поспешивати долазак компанија које имају и развојне центре у свом саставу, таквих компанија има мало, али почели су да долазе. 'Континентал' је добар пример такве компаније. Надамо се да ће и компаније које су везане за ауто-индустрију имати одређене делове свог развоја у Републици Србији", истиче Владимир Поповић, државни секретар за науку.
Један од докторанада Новосадског универзитета објашњава у свом раду зашто је баш Србија битна за велике компаније из ауто-индустрије.
"Логистички је близу осталим земљама где се врши извоз и поента је да свака од организација која произведе неки део за аутомобилску индустрију данас истог дана се испоручује у друге земље", наводи Марина Жижаков, докторанд Универзитетa Нови Сад.
Докторанд из Београда бави се електрификацијом возног парка ГСП-а.
"По свим параметрима су значајно боља електрична возила, много су јефтинија за експлоатацију јер је цена струје много мања него цена дизела, много мање има резервних делова тако да су трошкови одржавања много мањи код електричних аутобуса", објашњава Милош Васић, асистент Машинског факултета Београд.
Укупно 24 рада је представљено јавности, неки од њих су веома корисни и практични. Међутим, потребно је много нових лабораторија и испитних полигона где би се они проверили и доказали.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар