Пробијен тунел "Бранчић" на Коридору 11
Лева цев тунела "Бранчић", на деоници Коридора 11 Лајковац–Љиг, пробијена је у присуству председника Србије Александра Вучића.
Председник је најавио да ће комплетан ауто-пут од Обреновца до Чачка на Коридору 11 бити завршен пре краја ове године.
Вучић је рекао да ће следеће године, такође, бити завршена и деоница од Сурчина до Обреновца, тако да ће цео ауто-пут од Београда од Чачка бити комплетиран.
Остаје, каже, да се изгради деоница Прељина–Пожега, а већ су почели преговори са Кинезима за најтежу и најскупљу деоницу - од Пожеге до Бољара, на граници са Црном Гором.
На питање новинара зашто тај ауто-пут не иде преко Златибора, Вучић је рекао да би у тој варијати његова градња била за 500 милиона евра скупља.
Додао је да ће свакако ауто-пут према Црној Гори једним краком повезати и Ужице и Златибор, као и да ће се градити веза са Републиком Српском, до Котромана.
"Али, морамо да развијамо и југозападни део Србије, где је предвиђена траса од Пожеге до Бољара, преко Дуге Пољане", нагласио је Вучић.
Додао је и да је "Енергопројекту" поручио да ће имати посла више него икада ако хоће да праве озбиљну фирму.
Он је навео да су ово први велики радови након 50 година који ће омогућити да људи виде колико је Србија лепа.
"Ови путеви ће да спасу животе, јер много људи губимо на Ибарској магистрали. Отварање аутопутева је прилика и за инвеститоре, да у свим деловима где пролази пут буде више посла, инвестиција и већи стандард", рекао је Вучић.
Председник Србије посебно се захвалио радницима који су радили у веома тешким условима, али који сада могу рећи да су "градили будућност Србије".
Обиласку радова и пробијању тунела, у дужини од око 950 метара, присуствовала је потпредседница Владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић, као и директор "Коридора Србије" Зоран Бабић и амбасадор Кине Ли Манчанг.
Вредност радова на тунелу је 37 милиона долара, а подизвођач на деоници Лајковац–Љиг и на тунелу је домаћа фирма "Енергопројект–Нискоградња". Десна тунелска цев пробијена је 8. августа 2017. године.
Пробијањем и леве цеви, завршава се део радова чије је напредовање било отежано због изузетно неповољних геолошких услова.
Вучић: Коридор 11 ће имати име, даће га грађани
Председник је најавио је, након пробијања тунела у близини Љига, да ће народ тог дела Србије одлучити како ће се звати тај аутопут.
Вучић је рекао да ће Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре расписати, наредних дана, конкурс за избор имена.
"Да не буде Коридор 11, нека грађани дају сами име овом ауто-путу", истакао је Вучић.
Председник је напоменуо да је ово посебан и велики дан, зато што је пробијен један од најдужих тунела у Србији дужине око један километар и то на терену који је јако тежак за изградњу тунела.
Нагласио је да је то велики успех за наше раднике, који су радили у тешким условима, којима се посебно захвалио на ангажману.
"Нисте само радили за своју плату, већ сте урадили велики посао за своју земљу и нашу будућност. Можете да будете поносни", поручио је Вучић.
Указао је да је народ тог дела Србије чекао од Другог светског рата да се направи ауто-пут.
"И нико га није ни радио ни покушавао, само су сви обећавали да ће тога бити. Ми ћемо пре краја године имати комплетан, комплетан са свим цевима, имаћемо ауто-пут од Обреновца до Чачка", поручио је Вучић.
Успех је, додаје, и због покушаја многих да доведу Србију у нестабилност у којој не би могло ништа ни да се ради.
"Изградња путева, изградња тунела, изградња мостова, то значи више инвестиција, то значи више новца, то значи бољи живот за грађане, то значи виши животни стандард и зато никоме нећемо дозволити да нам угрози стабилност", истакао је председник.
Припремни радови на тунелу су почели 8. јануара 2015. године, а ископ тунела 15. јануара 2015. На градњи тунела ради се у три смене, 24 сата дневно и ангажовано је укупно 280 радника, укључујући и људе у радионицама.
Деоница Лајковац–Љиг је дуга 24 километра, а главни извођач радова је кинеска компанија "Shandong Hi-speed Group".
На тој деоници биће изграђено укупно 16 мостовских конструкција и петља Љиг.
На траси те деонице биће измештено десет локалних путева, изграђена 24 цеваста и кутијаста пропуста, као и осам потпорних зидова у које се уграђује око 4.000 метара кубних бетона.
Такође, биће измештено и регулисано осам постојећих речних водотокâ на великом делу трасе. Пројектовани су и зидови за заштиту од буке и једно одмориште.
Иста кинеска компанија гради и деоницу Обреновац–Уб дужине 26,23 километра. На тој деоници је предвиђена изградња 14 мостовских конструкција и петље Уб.
Предвиђено је измештање 11 локалних путева, изградња 16 цевастих и кутијастих пропуста, као и изградња осам потпорних зидова у које се уграђује око 4.000 кубика бетона.
Такође је предвиђено измештање и регулација 17 постојећих речних водотокâ на великом делу трасе. И та деоница ће на траси имати зидове за заштиту од буке и једно одмориште.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар