Градња тунела кроз Фрушку Гору, најтежа деоница брзе пруге
У Србији се поред путне инфраструктуре убрзано обнавља и железничка. Прошле недеље почела је градња тунела "Чортановци", на пружном правцу Београд-Нови Сад. Вредност радова на тој деоници, двоколосечној прузи, јесте 337 милиона долара, а планирано је да буду завршени за 52 месеца. Та деоница се финансира из руског кредита, а гради је руска фирма "РЖД Интернешнел", са домаћим подизвођачима.
У питању је прва фаза средње деонице "брзе" пруге Београд-Будимпешта, која подразумева изградњу вијадукта и тунела "Чортановци".
Друга фаза радова на овој деоници обухвата реконструкцију постојећег и изградњу другог колосека, односно радове на отвореној прузи, у дужини од 40 километара.
Након завршене експропријације земљишта и пренамене шумског у грађевинско земљиште, на територији националног парка Фрушка Гора, извођач је започео крчење терена и сечу шуме.
Након тога су створени услови да се започне с радовима на тој деоници пруге од Београда до државне границе с Мађарском.
"Брзина кретања возила од 200 километара на сат. Биће ограђена, неће бити прелаза преко пруге, биће подвожњаци и надвожњаци тако да ће возови неометано ићи својом брзином коју ће имати зацртану", каже директор ЦИП-а Милутин Игњатовић.
Припремни радови су подразумевали изградњу кампа, геодетска обележавања и изградњу пута, који повезује улазни и излазни портал будућег тунела.
Мансурбек Султанов, први заменик директора "РЖД Интернешенел" у Србији, каже да за тунел и вијадукт мора да се изгради 80 километара шипова.
"Морају да уђу у земљу на Фрушкој Гори, односно две и по хиљаде комада и ти радови су већ кренули", наводи Султанов.
Иначе, ова деоница је по свим карактеристикама, топографским, геотехничким, хидротехничким, просторним, урбанистичким и еколошким, најтежа и најсложенија деоница пруге од Београда до државне границе са Мађарском.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 11
Пошаљи коментар