Крагујевац, од "фиће" до новог "фијата 500Л"
У фабрици аутомобила у Крагујевцу данас ће бити промовисан нови, рестилизовани модел "фијат 500Л" који ће се од ове године производити у тој фабрици.
А како је све почело? Прва и некада највећа фабрика аутомобила у источној Европи настала је у Крагујевцу пре 64 године. О њеном настанку одлучивали су грађани Крагујевца на референдуму. У годинама које су уследиле, фабрика је произвела неколико милиона возила. Најпопуларнији "фића" у историју је отишао 1985.
На референдуму, 26. августа 1953. године, 96 одсто запослених у тадашњим "Заводима Црвена Застава" одлучило је да у крагујевачкој фабрици почне производња аутомобила. Већ наредне године, откупом Фијатове лиценце покренута је производња легендарног "фиће". До 1985. из крагујевачке фабрике изашло је близу милион ових возила.
"У 'фићи' је, возити се, у то време, био луксуз. Тај аутомобил је постао после и званично возило у државним службама: било га је у Ауто-мото савезу, Хитној помоћи и Пошти", сећа се Слободан Батавељић, председник Удружења љубитеља "фиће".
У домаћој штампи "фићу" су чак називали "модним хитом", говорило се о његовом шарму и о револуцији коју је донео. Ставио је целу југословенску нацију на точкове. Данас га је тешко видети на улицама – чак и у Крагујевцу.
"'Фића' ми је остао у лепом сећању. Никада ме није оставио на путу. Возио сам га двадесет година. Сећам се да је био зелене боје". Мој први годишњи одмор памтим из 1971. године када сам са сином и супругом, први пут путовао 'фићом' у Макарску", кажу грађани.
Иако се стари крагујевачки "фијат 750" не производи већ 32 године, још има возача који брину о својим возилима. Набавка резервних делова постала је права авантура.
"И данас постоји велика потражња за деловима, али их је мало теже пронаћи. Можда постоје још два возила која власници возе свакодневно, за своје потребе, а све остало је хоби", каже Катарина Драгомировић, трговац.
"Тада смо правили Југо Америку заставу 1010, то су били феноменални аутомобили за то време и за наше тржиште. Чињеница је да су тада све породице могле да приуште себи куповину неког Заставиног аута", каже Зоран Марковић, председник Самосталног синдиката ФЦА Србија.
Наследник "фијата 500Л" још је практичнији и технолошки савршенији. Модернизовани су предњи део и ентеријер, а редизајном је обухваћен и продужени 500Л са седам седишта и продаваће се под називом "500Л вагон".
Нови "фијат" доступан је у десет пастелних или металик боја са три врсте крова. Унутрашњост је такође потпуно нова, почев од инструмент табле, а возачи ће имати на располагању дигитални дисплеј са пакетом корисних информација.
Продаја нових модела почиње у јулу, а у Фијату кажу да ће цена зависити од опреме и мотора. Верују да ће "фијат 500Л" бити доступан и домаћим купцима.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар