Нова стратегија Јат-а

Јат ервејз забележиће на крају године губитак од 20 до 25 милиона евра. Неопходна рационализација подразумева смањење броја запослених којих сада има око 1.500 а први корак новог менаџмента биће улагање у маркетинг.

Јат тешко подноси економску кризу што показује и податак да је превезао 20 одсто мање путника ове године. Први корак новог менаџмента биће улагање у маркетинг да би се повратио имиџ сигурног и поузданог авиопревозника.

Јат ервејз забележиће на крају године губитак од 20 до 25 милиона евра, каже генерални директор Срђан Радовановић. Менаџмент компаније Влади је упутио предлог мера рационализације пословања.

Улагање у нову флоту не би дало резултате јер Јат има 16 авиона од којих само 8 функционише.

Рационализација подразумева и смањење броја запослених којих сада има око 1. 500 иако је у прошлом таласу компанију напустило 300 људи. Менаџмент Јат-а сматра да је са ценама конкурентан на тржишту.

"Наше цене су и сад приступачне. Упоредите нас сад са "Туркиш ерлајнзом", "Бритиш ервејзом", са "Луфтханзом" и "Ерфрансом" и видећете да су наше цене скоро упола ниже", истиче директор Јат-а Срђан Радовановић.

У Синдикату пилота кажу да је новим планом о рационализацији људства погођена летачка оператива и да је менаџмент без консултација са летачима направио план изласка из кризе.

Синдикат осуђује продају делова Јат-а нарочито Јат академије, пољопривредне авијације и медицине, што по њиховом мишљењу још више смањује вредност компаније.

"Не знамо са киме се Радовановић саветовао али ми сигурно не прихватамо смањење летачке популације и борићемо се да имамо плате које су у складу са платама у окружењу ма шта менаџмент о томе планирао а до сада су сви менаџменти а то се показало и лоше планирали", каже Милан Јовановић из Синдиката пилота Јат-а.

Приватизација и промена стратегије

Економиста Милан Ковачевић упозорава да је Јат одавно зрео за приватизацију. Ова компанија, како каже, мора "под хитно да промени стратегију пословања јер он није национални авиoпревозник, зато што нема линија унутар државе". Наиме сви летови су инострани и имају конкуренцију страних компанија, а његова дуговања се годинама покривају из буџета

"Нема никакве логике да се овако високи губици покривају парама малих пореских обвезника. Јат се све време представља да служи општим интересима а у ствари служи себи", каже Ковачевић.

Јатова потраживања износе око две милијарде динара и два пута су већа од дугова, кажу у менаџменту Јат-а, али је та потраживања готово немогуће наплатити.

Лошу финансијску слику погоршава и висока цена керозина, нерешени судски спорови из прошлости и део флоте који је приземљен, јер чак пет авиона су у Јат техници и са њих су скидани делови да би се други довели у летно стање.

Ипак, Јат и даље спада међу најсигурније авиокомпаније што говори и податак да на 1.000 сати летења има један ванредни догађај.

Број коментара 11

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 27. јун 2024.
21° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару