Читај ми!

Две и по милијарде евра у српске железнице

У наредних пет до седам година у српске железнице биће уложено две и по милијарде евра, најављује генерални директор "Железница Србије" Драгољуб Симоновић. Први резултати биће видљиви за три године, рекао Симоновић.

У српске железнице биће уложено око две и по милијарде евра у наредних пет до седам година, најавио је генерални директор "Железница Србије" Драгољуб Симоновић, на првом међународном железничком бизнис форуму на Мокрој Гори.

Главни циљ је, према његовим речима, да Србија добије квалитетну и модерну железницу у складу са европским стандардима, а први резултати биће видљиви већ за три године.

Симоновић је рекао да ће само у току ове године бити уложено око 1,4 милијарде евра у пројекте као што су железнички коридори 10 и 11, железничка станица Прокоп у Београду и у друге објекте и пруге.

Он је рекао да ће у периоду од пет до седам година српске железнице добити око 70 нових возова разних структура, којима ће бити обухваћене и регионалне и локалне пруге, што ће значајно побољшати квалитет превоза.

Симоновић је навео да ће за три године, на пример, при крају бити изградња другог колосека пруге Београд - Панчево, финансирана средствима руског кредита, и да ће се увелико радити шест деоница на Коридору 10 у дужни од 112 километара и обнављати пруга Беогад - Бар кроз Србију.

Он је напоменуо да су учесници форума стигли на Мокру Гору "Плавим возом", да је то први пут да је тај воз саобраћао после смрти бившег председника некадашње СФРЈ, и да нигде није било задржавања, што, како је рекао, "раније није могло да се спроведе, јер је свако радио шта је хтео".

Симоновић је рекао да у току јучерашње вожње "Плавим возом" наредио смену неколико радника због непрописног обављања службе.

Што се тиче намене руског кредита, он је нагласио да није тачно да у наредном периоду неће бити настављена градња пруге Ваљево-Лозница, која је обухваћена Мастер планом развоја саоабраћаја до 2027, додајући да је са руским партнерима већ разговарао да се из руског кредита финансира завршетак пројектне документације за ту пругу.

"'Железнице Србије' ће, ипак, новац из тог кредита који је раније био намењен за радове на градњи пруге Ваљево-Лозница пресмерити на деоницу Коридора 10 од Старе Пазове до Новог Сада, јер је Коридор 10 приоритетан", додао је Симоновић.

Он је најавио да ће српске железнице од 1. јануара 2014. функционисати по новом систему пословања, након реструктурирања железнице и оснивања неколико нових зависних предузећа.

Председник Привредне коморе Србије Жељко Сертић је истакао да без квалитетног саобраћаја, а поготово железничког, нема ни квалитетног развоја било које земље.

Задатак за Србију је према европским захтевима изградња саобраћајаних коридора, електрификација пруге, успостављање новог карго система.

Ускоро нови Закон о железници

Помоћник министра саобраћаја задужен за железнички саобраћај Дејан Ласица рекао је да то министарство подржава планове "Железница Србије".

Ласица је рекао да ће ускоро у Скупштини бити усвојен нови Закон о железницама и да би до краја године требало да буде усвојен и национални план развоја железничке инфраструкуре, који ће одредити приоритете железнице у наредних пет година.

Представник "Руских железница" Мансурбек Султанов је рекао да су спремни пројекти за радове на прузи Београд-Панчево, да би грађевинска дозвола могла да буде добијена већ у јуну, након чега би уследили радови, а затим и дозволе за прве три деонице на Коридору 10, где би радови могли да почну у августу.

Председник Скупштине "Железница Србије" Зоран Анђелковић је изразио очекивање да ће железнице за пет година превозити и до 50 милиона путника и повећати транспортне приходе за 50 одсто.

Изврши директор "Железница Србије" задужен за инфраструктуру и превоз Предраг Јанковић је упозорио да Србија не сме да изгуби трку са конкурентским Коридором 4, на којем су мања задржавања на граници, а поготово због скорог завршетка моста Калафат преко Дунава између Румуније и Бугарске, који ће повезати Европу са Азијом.

На железничком бизнис форуму, присуствује око 100 представника страних и домаћих предузећа, као и представници државних органа и институција.

У раду форума учествује више од 50 представника страних фирми, попут "Зарубежстроја" из Русије, "Синохидра" и "Хуавеиа" из Кине, немачког "Сименса", швајцарског "Штадлера", француског "Алстома" и "Италфера" из Италије.

Кинески грађевински гигант "Синохидро", који тренутно у свету реализује пројекте у вредности од 29 милијарди долара, понудио је "Железницама Србије" сарадњу на разним пројектима.

Укупна дужина пруга у Србији је 3.809 километара, од чега је у употреби 3.162, али је свега 7,5 одсто или 283 километара двоколосечне пруге.

Представици српске железнице су казали да је главни циљ достизање стандарда Коридора 10, а то је двоколосечна, електрифицирана пруга за брзине од најмање 160 километара на час за мешовити саобраћај.

На српским пругама просечна комерцијална брзина у путничком саобраћају износи свега 43, а у робном 28 километара на час.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 28. септембар 2024.
24° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи