Железнице ненаменски потрошиле милионе

"Железнице Србије" ненаменски потрошиле суму новца од које ће многе заболети глава, рекао за РТС директор Драгољуб Симоновић. Само на гориво и одржавање аутомобила потрошено је много више од 700.000 евра, каже Симоновић.

Директор "Железница Србије" Драгољуб Симоновић рекао је да је направио пресек стања у свим секторима и да ће од суме новца која се ненаменски трошила многе да "заболи глава". 

Гостујући у Дневнику РТС-а, Симоновић је рекао да је у суботу направио пресек стања у железници и добио извештај групе која проучава одређене слабе тачке везане за финансијске трансакције и разне злоупотребе.

"Практично дошли смо до података да смо утврдили оно што сам ја у најави већ рекао какво је стање везамо за такве злоупотребе", каже Симоновић.

Иако је раније изјавио да се за оправке аутомобила и гориво троши око 700 хиљада евра на годишњем нивоу, Симоновић истиче да је та сума много већа.

"Сада спајамо потрошњу горива на неколико варијанти вештих играча, имамо једну картицу где се лимитира гориво, па имамо такозвану неисправну картицу одете на пумпу па платите рачуном, па имамо сада преко локомотива", објаснио је Симоновић.

"Све то када спојимо, а већ сам добио неке податке - то је сума новца од које ће да заболи глава многе", каже Симоновић.

Говорећи о томе шта ће у том случају урадити, директор "Железница Србије" каже да ће консеквенце бити у зависности од званичног стања у сваком сектору. 

"Ако има елемената за кривичне пријаве, биће кривичне пријаве. Уколико нема, биће дисциплинске одговорности. У сваком случају, неко мора да одговара за овакво стање", каже Симоновић.

Симоновић је потврдио да ће стање на железници бити поправљено захваљујући руском кредиту од 800 милиона долара. 

"Ако је Влада стварно предузела низ мера да помогне нашој железници која је у агонији, онда и ја имам морално право и моралну одговорност да предузмем своје мере како бих влади помогао да и ми мало уштедимо по том питању", каже Симоновић.

Према његовим речима, један од тих сегемната је руски кредит који се мора паметно, брзо и ефикасно утрошити.

Симоновић објашњава да је циљ његове политике, док буде директор, да се ни динар не одвоји ван Коридора 10. "Уколико то не буде тако, онда нећу бити директор", каже Симоновић. 

Велики део кредита предвиђен је за градњу пруге Ваљево - Лозница. Међутим, министар финансија је за РТС изјавио да ће новац бити преусмерен на пругу Београд - Нови Сад. 

"Ради се о 300 милиона долара и релација коју бисмо са тим новцем обрадили и повећали брзину била би Стара Пазова - Нови Сад. Уколико бисмо утрошили новац у прве три деонице на потезу Београд - Нови Сад, а остане овај део пруге са 60 на сат, пара би била бачена", каже Симоновић.

Симоновић је убеђен да пругу Ваљево - Лозница треба "померити" за нека друга времена. Међутим, министар Милутин Мркоњић је рекао да би преусмеравање новца могло да заустави руски кредит.

Симоновић је истакао да Русе не интересује такав вид усмеравања новца, већ их интересује да се новац потроши у инвестицију. 

Број коментара 12

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
22° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи