Читај ми!

Српске фирме ће градити пруге

Домаћа предузећа учествоваће равноправно са руским партнерима у реализацији пројеката на српској железници, који ће бити финансирани руским кредитом од 800 милиона долара, изјавио министар саобраћаја Милутин Мркоњић.

У реализацији пројеката на српској железници који ће бити финансирани руским кредитом од 800 милиона долара равноправно ће са руским партнерима учествовати и домаћа предузећа, изјавио је министар саобраћаја Милутин Мркоњић.

Први радови на модернизацији железничке инфраструктуре у Србији, предвиђени тим аранжманом, почеће од марта на прузи Београд - Панчево, рекао је Мркоњић. 

Руским кредитом биће финансирана изградња другог колосека пруге од Београда до Панчева, реконструкција шест деоница на железничком Коридору 10 у дужини око 110 километара, које ће бити за велике брзине од 160 километара на час, подсетио је ресорни министар.

Предвиђена је и куповина између 25 и 30 нових моторних возова, градња пруге Ваљево - Лозница и модернизација пруге од Београда до Бара кроз Србију.

"То је повољан кредит из више разлога и због тога смо на њему инсистирали пуне три године", навео је министар, напомињући да је камата на зајам четири одсто годишње, што је веома повољно.

Објашњавајући разлоге зашто нисмо тражили повољне кредите за пројекте на железници од Светске банке, Европске банке за обнову и развој или Европске инвестиционе банке, Мркоњић је објаснио да те три финансијске институције желе да кредитирају само потпуно нове пројекте са комплетном документацијом, напомињући да су нам већ одобравале најповољније услове за инвестиционе зајмове за инфраструктуру.

Предвиђена структура послова је, према његовим речима, друга важна ствар у вези са руским кредитом с обзиром на то да ће половина новца отићи на грађевинске радове, а остало на руску железничку опрему, која по квалитету одговара стандардима западних земаља и САД.

Велико интересовање за Коридор 10

Говорећи о путном Коридору 10, Мркоњић је рекао да се многе стране фирме интересују за градњу аутопута корз Грделичку клисуру, најатрактивније деонице на том путном правцу.

То је тешка деоница и представља изазов и за наше грађевинаре, пошто ће се ту градити велики број мостова и тунела, истакао је Мркоњић.

Министар је нагласио да у сектору саобраћаја за сада неће бити већих отпуштања, с обзиром на то да се реализују развојни пројекти, као што су путни коридори 10 и 11 и железнички Коридор 10, на којима се отварају нова радна места.

У сектору саобраћаја ради око 100.000 људи, 25.000 је у путној привреди, 25.000 у друмском транспорту, 25.000 на железници и у водном и авиосаобраћају око 25 000 људи.

Министар саобраћаја је рекао да жели да иза њега остане што више завршених пројеката, као и да је влада у доношењу одлука јединствена.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
21° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи