Читај ми!

Мост Борча–Земун на јесен 2014. године

До краја октобра 2014. године биће завршен мост на Дунаву између Земуна и Борче, најавио премијер Ивица Дачић. Укупна вредност моста је 260 милиона долара, а више од половине тих средстава припашће домаћим фирмама.

Премијер Србије Ивица Дачић најавио је да ће до краја октобра 2014. године бити завршен мост на Дунаву између Земуна и Борче, као и приступне саобраћајнице у дужини од 21,5 километара који граде кинеска компанија "Путеви и мостови" (ЦРБЦ) са домаћим фирмама.

Дачић је, након обиласка радова са борчанске стране са министром саобраћаја Милутином Мркоњићем и председником Скупштине града Александром Антићем, изјавио да је веома задовољан динамиком изградње моста и да представници министарства и града посебно хвале кинеске извођаче.

Истакао је да је то веома значајан пројекат за даљу сарадњу са кинеским партнерима на реализацији инфраструктурних пројеката, као и да су у том смислу пројекат изгрдање моста Земун–Борча и ревитализација Термоелектране "Костолац" пионирски пројекти од којих ће зависти даље ангажовање кинеских компанија у Србији.

ЦРБЦ се, према речима Дачића, интересује и за учешће у изградњи дела ауто-пута према Црној Гори.

Радови на мосту Земун–Борча почели су крајем октобра 2011. године, од 30 планираних стубова постављено је 24, постављен је први део коловозне конструкције будућег моста и у води су избетонирани главни стубови.

Први европски огранак кинеске компаније основан је у Београду ради изградње моста између Земуна и Борче у дужини од 1,5 километара са припадајућим саобраћајницама које ће бити дуге 21,5 километара.

Инвестиција је вредна 170 милиона евра, 85 одсто кредитира кинеска Ексим банка, а 15 одсто средстава обезбеђују држава Србија и Град Београд.

Укупна вредност моста са приступним саобраћајницама је 260 милиона долара, а више од половине тих средстава припашће домаћим фирмама.

Рок отплате кредита Ексим банке је 15 година, са почеком од три године и фиксном каматном стопом од три одсто годишње. Према уговору, предвиђено је да домаће грађевинске фирме учествују у 45 одсто посла, као и домаћи произвођачи грађевинског материјала.

Мост Земун–Борча биће део обилазнице око Београда и треба да повеже Зрењанински и Панчевачки пут, чиме ће се остварити и боља саобраћајна веза за више од пола милиона становника општина Земун, Палилула и Нови Београд.

Министарка за регионални развој и локалну самоуправу Верица Калановић потписала је крајем децембра са фирмом ЦРБЦ предуговор за изградњу два ауто-пута у Србији: Моравски коридор од Појата до Прељине и ауто-пут Нови Сад–Рума, у укупној дужини око 140 километара, а вредност радова је 642 милиона евра.

ЦРБЦ је у саставу Кинеске компаније за телекомуникације и инфраструктуру, са којом је у децембру Министарство саобраћаја потписало меморандум који је предвиђено учешће те компаније у пројектима за модернизацију пруга у Србији.

Број коментара 13

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 19. октобар 2024.
13° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи