четвртак, 26.08.2010, 07:30 -> 07:56
štampajТешко до прве клупе
Незадовољни родитељи деце која нису стекла услов за полазак у први разред, због тога што нису били на време упознати са новим Законом о основама образовања, свакодневно се жале омбудсману. Више од 2.000 малишана није испунило законски услов да са шест и по година крене у први разред.
Према подацима надлежних, око две хиљаде деце у Србији није завршило припремни предшколски програм који је услов за упис у школу.
Пропуст је направљен због тога што ни вртићи ни родитељи нису били на време упознати са новим Законом о основама образовања, по коме и деца са шест и по година морају да крену у школу.
Незадовољни родитељи жалили су се Заштитнику грађана који је утврдио да су повређена дечја права, те је најновија одлука - да таква деца крену у школу ипак следеће године.
Притужбе родитеља деце која су била ускраћена за припремни програм - Заштитнику грађана стижу свакодневно.
"То је један пропуст који смо ми утврдили и у нашој препоруци министраству просвете смо навели да би требало да сва та деца просто имају право да најпре прођу тај припремни програм и тек после тога наредне године пођу у први разред", каже заштитник дечјих права Тамара Лукшић -Орландић.
Према новом закону, у редовне школе крећу и деца са блажим сметњама у развоју. За тај хумани принцип инклузије родитељи кажу да је у нашој средини тешко примењив.
"Бојим се да немамо довољно стручан кадар у школама. Када поставите једно такво дете које захтева дефектолога, логопеда, стручног асистента у разред са 37-оро деце ви постављате у праксу заиста једну немогућу мисију", истиче Драгана Ћорић, Удружење родитеља.
Учитељи у чијим школама веђ постоје одељења у којима су деца са проблемима у развоју - кажу да је то за њих велики подстицај, али да ипак има тешкоћа.
"На учитељима је заиста тешко бреме и захтева читав тим стручњака, у питању је тежак, одговоран и комплексан рад и дупло мањи број деце у одељењима како би свако дете напредовало", каже учитељица у "Првој обреновачкој школи" Весна Крстић.
Одељења ће управо и бити таква - најављују надлежни и подсећају да инклузија подразумева укључивање и ромске деце која су до сада често ишла у специјалне школе, и то без правих разлога. Сви могући проблеми решаваће се, кажу, у ходу.
"Сад када видимо шта добијамо, ми ћемо наставити са обукама које су учитељима потребне. Осим тога они ће сада добити и асистенте који ће помагати деци Рома и оној деци која захтевају посебну подршку", каже помоћник министра просвете Желимир Попов.
До сада се увек постављало питање да ли је дете спремно за школу.
Дошао је тренутак, кажу надлежни, да сазнамо - да ли је школа спремна за свако дете? Ова школска година, рекло би се биће велики испит зрелости не само наше деце већ и целог образовног система.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 11
Пошаљи коментар