Трошни мостови на Нишави

Да би возачи камиона прешли реку Нишаву у Пироту морају да круже 15 километара. Оба пиротска моста су у лошем стању, па је забрањен саобраћај за тешка теретна возила. Возачи не поштују забрану, а стручњачи упозоравају на опасност од рушења моста.

Оба моста на Нишави у Пироту су у јако лошем стању, па је преко њих забрањен саобраћај за тешка теретна возила.

Због тога, возачи камиона, да би прешли Нишаву, морају да круже 15 километара. Стручњаци упозоравају да уколико се ова забрана не поштује, прети опасност од рушења мостова.

Такозвани "Големи мост" стар је 120 година никада није ни био предвиђен за саобраћај тешких теретних возила. Мост "Младост", популарна пиротска "Газела", саграђен је 1975. године, али је на њему одмах примећена деформација.

Локална самоуправа Пирота, донела је одлуку о рушењу моста "Младост" и хитној изградњи новог моста, јер је стање оба моста у Пироту катастрофално, а њихова реконструкција била би неисплатива.

Мост "Младост" реконструисан је 1989. године, али реконструкција није дала жељене резултате, а коштала је више него изградња новог моста.

"Сматрам да је одлука локалне самоуправе да поруши мост 'Младост' и да одмах сагради нови, једино могуће и исправно решење" истиче пројектант мостова Милорад Спасић.

Према његовим речима средином деведесетих година, после спроведених испитивања, Институт Грађевинског факултета је преко овог моста забранио прелаз тешким теретним возилима. Упркос томе, обично током ноћи, поједини возаћи камиона, прелазе мост, и при том не схватају да постоји могућност да се он сруши.

Локална самоуправа већ је израдила сву пројектну документацију, а нови мост могао би да буде изграђен за само три и по месеца, током лета 2011. године.

Председник општине Пирот Владан Васић је рекао да се нада ће се из Европске инвестиционе банке, преко Министарства за Национални инвестициони план, добити неопходна средства, како би регулисали саобраћај тешких теретних возила и омогућили им директан приступ до индустријске чеврти.

А сада, да би дошли до индустријске зоне, возачи камиона, принуђени су да користе стари пут до Пирота, који није предвиђен за саобраћај оваквих возила.

"Мучим се сваки пут када долазим у Пирот, јер морам да кружим 15 километара по јако лошем путу. Ако решим да прођем кроз град, полиција ме обавезно казни", рекао је возач из Македоније Раде Мартинов.

Због пропалих мостова, проблеме имају све пиротске фирме, посебно "Тигар" и "Слободна зона", у чији логистички центар, свакога дана, дође по 50 камиона.

"У 'Слободној зони', у току је реализација пројекта Интермодалног терминала, који би омогућио већи промет и прилив инвестиција, али за то је неопходно изградити нову петљу и нови мост", рекао је директор "Слободне зоне" Пирот Драган Костић.

Упркос томе, што је преко оба пиротска моста на Нишави, забрањен саобраћај за тешка теретна возила, знакова упозорења и забрана нема. У Општини кажу да их возачи, током ноћи, константно уклањају, а да нису ни свесни да сваки прелазак камиона преко моста, може довести до њиховог рушења.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 04. новембар 2024.
11° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње