Читај ми!

Горан Весић најавио оставку на место министра грађевинарства

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић најавио је да ће сутра поднети оставку, после несреће на Железничкој станици у Новом Саду када је погинуло 14 особа, а три тешко повређене.

Горан Весић саопштио је да ће сутра званично поднети оставку председнику Владе, коју треба да констатује и Скупштина Србије.

"Нисам се до сада оглашавао због пијетета према страдалима и њиховим породицама. Оставку сам понудио истог дана када се догодила несрећа у Новом Саду. Желим да вас обавестим да ћу сутра ујутру поднети оставку председнику Владе, а када Скупштина Србије констатује оставку, престаћу да обављам функцију у техничком мандату", рекао је Весић.

Истакао је да "ни он, ни људи који са њим раде, немају ни трнуку одговорности за трагедију која се догодила".

"Истрага ће то утврдити. Као што знате, први сам се одазвао на позив за саслушање. Министарство ниједним својим актом није могла да утиче на пројекат и квалитет радова на реконструкцију у Новом Саду", изјавио је Весић.

Позвао је надлежне органе, пре свега тужилаштво, да што пре утврди ко је одговоран због несреће која се догодила у петак и ко "у кругу пројектант, извођач радова, надзор и инвеститор није урадио посао због кога је умрло 14 невиних људи".

"Тако ће се скинути љага са имена многих људи који су ових дана помињани у јавности", рекао је Весић на ванредној конференцији за штампу, на којој је саопштио да ће поднети оставку на место министра.

Весић: Хронологија пројекта је важна за контекст

Представио је хронологију издавања докумената за пројектовање и реконструкцију железничке станице у Новом Саду и истакао да је у његовом мандату урађен само коначан пројекат за извођење, који иначе, како каже, ни не одобрава министарство.

Навео да је 9. октобра 2017. године, Инфраструктура железнице Србије дала пројектни задатак Саобраћајном институту ЦИП за израду идејног пројекта.

"Почев од тада, па и касније у свим другим документима од те 2017. године, конструктивне интервенције на постојећој бетонској надстрешници на јужној фасади нису биле предмет конструктивне реконструкције", рекао је Весић.

Навео је да је 27. фебруара 2018. године потписан уговор о изради идејног пројекта између Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и саобраћајог института ЦИП, док је 7. јула исте године потписан комерцијални уговор о модернизацији и реконструкцији мађарско-српске железнице на територијии Републике Србије.

"Према том уговору, извођач је конзорцијум кинеских компанија 'China Railway International Company', коју ми скраћено зовемо 'CRIC' (КРИК) и компанија 'CCCC'. Инвеститор је Инфраструктура железнице Србије, а финансијер је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре", рекао је Весић.

Нагласио је да је у периоду од 6. априла 2020. године до 30. септембра 2021. године Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре издавало локацијске услове за овај пројекат, а да је 6. августа 2020. године Републичка ревизиона комисија дала извештај о стручној контроли идејног пројекта, који је пре тога урадио Саобраћајни институт ЦИП.

"Затим је, 21. априла 2020. године, потписан уговор о пројектовању, између извођача, који се иначе, осим изградњом, бави и пројектовањем – према уговору који је потписан 2018. године – и Саобраћајног института ЦИП, као подизвођача на овом пројекту. Дана, 21. октобра 2021. године, Завод за заштиту споменика културе Новог Сада дао је конзерваторске услове. 28. октобра 2021. године урађен је коначан извештај о техничкој контроли пројекта за грађевинску дозволу од стране компаније 'Цестра' који је требало да ангажује Инфраструктура железнице Србије", навео је Весић.

Весић: Све са пројектом се догодило пре него што сам изабран за министра

Истакао је да је 2021. године урађен пројекат за грађевинску дозволу, према пројекту за израду пројекта, коју је урадила Инфраструктура железнице Србије.

"Затим је 26. октобра 2021. године издата грађевинска дозвола, а 12. јула 2022, дата је сагласност Завода за заштиту споменика културе Нови Сад на урађени пројекат за извођење грађевинске дозволе", рекао је Весић.

Нагласио је да се све ово догодило пре него што је изабран за министра у Влади Републике Србије. Како каже, зaвођење радова радио је конзорцијум кинеских компанија 'CRIC' и 'CCCC', док су за надзор биле задужене две стране компаније – Утибер и Ежис, а инвеститор је, према уговору, била Инфраструктура железнице Србије, док је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре било финансијер пројекта.

"Желео сам јавно да прочитам ову хронологију комплетне документације за изградњу желез ичке пруге, а у склопу тога и реконструкције железничке станице у Новом Саду, не да бих упирао прст у било кога, већ да бих показао да као министар у свом мандату нисам донео ни један једини акт који је могао да има утицај на крајњи исход овог пројекта", рекао је Весић.

Весић: Питање за Инфраструктуру железнице Србије зашто није одржавала објекат

Истакао је и да очекује да се утврди због чега Инфраструктура железнице Србије у претходним годинама или деценијама није одржавала станицу у Новом Саду, наводећи да је то њихова законска обавеза.

"Управо зато што многи инфраструктурни објекти не одржавају, пре неколико недеља поднео сам иницијативу да се уради Закон о одржавању инфраструктуре, јер је то овој земљи неопходно", рекао је Весић и додао да се нада да ће ту идеју спровести неко ко ће на функцију доћи после њега.

Весић је навео да је претходних дана трпео увреде и нападе "оних који сваку трагедију покушавају до злопотребе за скупљање политичких поена", наводећи да они мисле да је смрт политичка шанса.

"Трпео сам увреде они који мисле да је нечија смрт и несрећа њихова шанса да се дочепају власти. Трпео сам увреде оних који су се смејали због тога што сам гутао кнедле и једва изговарао речи тог страшног дана на железичкој станици у Новом Саду, јер сам пре тога видео тела људи који су извучени испод рушевина. Када су ме оптужили да глумим, полазили су од себе јер они би тако радили", навео је Весић.

Министар је позвао све медије, политичке странке и невладине организације да се уздрже од политизације и да ову трагедију не злоупотребљавају, већ да дозволе да истражни органи заврше посао.

"А да ми као друштво нађемо снаге да се овакве трагедије више никада не понављају", закључио је Весић.

Истрага тужилаштва

До трагедије у којој је погинуло 14 особа, а три тешко повређене, дошло је када се обрушила надстрешница.

Весић je дан после несреће истакао да ће се спровести истрага о томе зашто надстрешница није реконструисана у склопу реновирања објекта, као и да постоји ланац одговорности, али да не може да каже које на врху тог ланца. 

"Утврдиће се зашто надстрешница није била део плана реконструкције и ко је утврдио да она није неопходна за реконструкцију у конструктивном смислу. Неко је то одлучио", нагласио је тада ресорни министар.

Реконструкција станице изграђене пре шест деценија почела је у октобру 2021. године. Пројекат је радио Саобраћајни институт ЦИП, а извођење радова конзорцијум кинеских компанија. По завршетку радова у јулу 2024. године, станица је предата на управљање Инфраструктури железница Србије.

Више јавно тужилаштво у Новом Саду до сада је наложило саслушање више од 40 особа, међу којима је био и Весић, који је потврдио да је у суботу дао изјаву у Полицијској управи Нови Сад, као и да ће наставити да сарађује са полицијом и правосудним органима.

Председник Србије Александар Вучић непосредно после трагедије у Новом Саду затражио је кривичну, али и политичку одговорност за урушавање дела надстрешнице.

четвртак, 21. новембар 2024.
9° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње