уторак, 10.08.2010, 12:09 -> 12:56
štampajЈединствен систем за заштиту грађана
Начелник сектора за ванредне ситуације Предраг Марић рекао да је створен Сектор за ванредне ситуације са око 4.000 запослених, чиме је после 55 година почело стварање јединственог система заштите грађана у ванредним ситуацијама.
Обједињавањем ресурса Министарстава унутрашњих послова, одбране и екологије створен је Сектор за ванредне ситуације са око 4.000 запослених, чиме је после 55 година почело стварање јединственог система заштите грађана у ванредним ситуацијама, изјавио је начелник сектора Предраг Марић.
Марић је агенцији Бета рекао да је урађена детаљна анализа рада локалних самоуправа у Србији у случајевима ванредних ситуација и да је локалним властима стављено до знања да заврше комуналне послове до поцетка јесени да би се изблегла штета од поплава.
"Ми не желимо да будемо политкомесари који иду по Србији, упиру прстом и указују на пропусте председника општина. Ове године смо на дискретан начин указивали где није рађено како треба и то ћемо и наставити", рекао је Марић и истакао да је најважније деловати превентивно и да се систем не може побољшати само казнама.
Марић је најавио да ће средином октобра Сектор за ванредне ситуације МУП-а са више локација бити премештен у нову зграду на Новом Београду, недалеко од зграде Управе царина.
Законом о ванредним ситуацијама, који је ступио на снагу 1. јула Сектор за ванредне ситуације подељен је на четири управе - превентивна заштита, ватрогасно спасилачке јединице, цивилна заштита и управа за управљање ризицима, док ће пета јединица бити Национални тренинг центар за ванредне ситуације.
"Очекујемо много ефикаснији одговор и много ефикасније реаговање у ванредним ситуацијама. Законом је промовисана чврста спрега у функционисању између Сектора за ванредне ситуације и локалне самоуправе. То нису супарнички односи, него односи партнера који заједнички раде на истом послу", рекао је Марић.
Команданти штабова за ванредне ситуације
Марић је као пример навео заштиту од недавне поплаве у Баричу код Обреновца, када се показало да је могуће много брже реаговати.
"Било је угрожено више од 100 домаћинстава и Сектор за ванредне ситуације и Управа за ванредне ситуације Београда реаговали су јако брзо, као и локална самоуправа. У истом тренутку на лицу места су били председник општине, медицинске екипе и припадници сектора и побринули се о угроженим људима. То је оно што желимо да имамо на територији целе Србије", рекао је Марић.
Према његовим речима, надлежни морају да се појаве на месту када искрсну проблеми и да буду са грађанима, а не да све гледају са сигурне удаљености због страха да се не суоче са невољама људи.
"По новом закону, сви председници општина постају команданти штабова за ванредне ситуације и та улога их ставља у жижу одговорности и они добијају и капацитете којима могу да располажу, па ће бити свесни и политичке одговорности коју успешно или неуспешно обављање тог посла носи. Сигуран сам да ће то дати резултате", рекао је Марић.
Начелник Сектора за ванредне ситуације је навео да су за капиталне пројекте великих водотокова, за које су задужени Србијаводе, Воде Војводине и Београдводе, потребне и велике инвестиције и изразио наду да ће Европска инвестициона банка одобрити кредит од 120 милиона евра, колико је потребно да се ти велики проблеми реше на системски начин.
"Велике реке, велики пројекти - Сектор за ванредне ситуације је уз подршку кабинета потпредседника Владе Србије Божидара Ђелића преузео улогу координатора за прикупљање пројектне документације са санирање водотокова великих река. Квалитет више је да смо у овом случају први пут као држава наступили јединствено за целу Србију, а не свако за себе", рекао је Марић.
Обједињен систем информисања
Марић је истакао и да је стварање јединственог телефонског броја 112 за хитне ситуације један од најважнијих потеза које држава ове године мора да почне.
"Захваљујући обједињавању служби у оквиру сектора за ванредне ситуације објединили смо и систем информисања. Оно што је раније било расцепкано на центре за осматрање и обавештавање, који су негде радили, негде нису, оперативни центри ватрогасно-спасилачких јединица све се то сада уређује у један систем и то је основа на којој ће се формирати систем 112", рекао је Марић.
Марић је навео да очекује да ће током последња три месеца ове године почети радови на увођењу броја 112, прво у Београду.
"Важно је да се почне и то неће значити аутоматско укидање бројева 92, 93 и 94, јер се то нигде не ради истовремено, него се ти бројеви постепено укидају, али онда Србија добија бржи систем реаговања и помоћи грађанима, не само грађанима Србије, него и странцима који бораве у Србији", рекао је Марић.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар